Про По виконання в 2019 році міської Програми «Освіта Торецька у європейському вимірі. 2017-2020 роки » та затвердження плану заходів на 2020 рік
Керуючись пунктами 2, 15 частини першої статті 4, частиною третьою статті 6 Закону України «Про військово-цивільні адміністрації»,
3.1. Забезпечення здоров’язбережувального освітнього середовища в закладах освіти;
3.2. Сприяння укріпленню матеріально-технічної бази закладів освіти міста: забезпеченню комп’ютерами, меблями, сучасними ігровими модулями, спортивним інвентарем та приладдям для ігор;
3.3. Координація здійснення заходів з належного ремонту та оснащення опорного закладу в місті.
Керівник військово-цивільної адміністрації Василь ЧИНЧИК
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядження
керівника військово-цивільної
адміністрації
04.08.2020 № 465 р
Інформація
про виконання в 2019
році міської Програми
«Освіта Торецька у європейському вимірі.
2017-2020 роки»
На виконання розпорядження голови Донецької обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 20.07.2017 № 840 «Про регіональну Програму розвитку освіти: «Освіта Донеччини в європейському вимірі.2017-2020 роки», з метою вдосконалення мережі закладів освіти до потреб міста у якісній, конкурентоспроможній, доступній освіті, створення умов для особистісного розвитку і творчої самореалізації учасників освітнього процесу та укріплення їх здоров’я, відповідно до вимог особистості, сталого інноваційного розвитку громади, суспільства, економіки міста з урахуванням європейських вимірів і стандартів у місті Торецьку було розроблено та затверджено міську Програму «Освіта Торецька у європейському вимірі. 2017-2020 роки» та заходи реалізації проєктів, включених до складу Програми (розпорядження керівника військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області від 17.10.2017 № 184 р) з урахуванням заходів напрямків та проєктів регіональної Програми. Розпорядженням керівника військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області від 02.07.2019 № 549 р затверджено інформацію про виконання в 2018 році міської Програми «Освіта Торецька у європейському вимірі. 2017-2020 роки» та заходи реалізації її проєктів на 2019 рік».
Напрямок «Управління та інституційний розвиток»
У рамках реалізації заходів проєкту «Громадсько-державне управління освітою на засадах децентралізації» для забезпечення узгодженої взаємодії між громадою і державою в управлінні освітою, прийняття ефективних управлінських рішень діє розроблений та затверджений Порядок призначення на посаду керівників (директорів) закладів освіти комунальної форми власності (розпорядження керівника військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області від 17.11.2017 № 281 р), триває робота з підготовки до функціонування опорного закладу в місті, визначеного розпорядженням керівника військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області від 17.10.2017 № 182 р. Розпочато внутрішній ремонт і оснащення будівлі опорної школи. Проведено внутрішні ремонтні роботи на третьому поверсі, замінено вікна в усій будівлі школи, частково придбано меблі, комп’ютерну техніку, підключено більш якісний Інтернет. Фактичні обсяги фінансування зазначених робіт складають 42000,3 тис. грн (у тому числі з державного бюджету – 37800,27 тис. грн, з місцевого – 4200,03 тис. грн).
З метою реалізації заходів проєкту «Нове освітнє середовище» організовано профільне навчання у 10-11 класах 12 закладів освіти (43,7% від загальної кількості закладів) за 7 основними напрямами: філологічний, художньо-естетичний, математичний, інформаційно-технологічний, суспільно-гуманітарний, екологічний та фізичний. Профіль навчання визначався з урахуванням інтересів школярів та їх батьків, перспектив здобуття подальшої освіти і життєвих планів учнівської молоді, а також кадрових, матеріально-технічних, інформаційних ресурсів школи. Залежно від попиту учнів протягом останніх двох років перевага надається філологічному 71,4%, природничо-математичному 42,8% профілям. Протягом червня 2019 року проведено 17 (14 у минулому році) профільних літніх шкіл, діяльністю яких охоплено 685 (470) дітей. Серед них 10 (7) мовних таборів. Продовжується функціонування літньої школи «Вітчизна починається з мене» на базі ЗЗСО № 8. Відповідно до потреб учнів та їх родин у екстернатній формі навчання таким навчанням охоплено 54 учні в межах заходів з урізноманітнення форм та засобів надання освіти.
З метою здійснення психолого-педагогічної реабілітації дітей з особливими освітніми потребами в місті функціонує Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр», що надає освітні послуги близько 90 дітям. На здійснення заходів щодо забезпечення комфортних умов отримання освітніх послуг дітьми в ІРЦ 2019 року залучено фактичних видатків 7,220 тис. грн з державного бюджету.
Удосконалення матеріально-технічної бази закладів освіти міста – один з основних напрямків реалізації міської Програми «Освіта Торецька у європейському вимірі. 2017-2020 роки». Протягом 2019 року закуплено обладнання для кабінетів фізики, хімії, математики для опорного закладу. На умовах співфінансування з державного та місцевого бюджетів здійснено придбання обладнання для класів початкової ланки згідно з реформою «Нова українська школа»: сучасних меблів (учнівських стільців, парт), нового комп’ютерного обладнання та мультимедійного контенту для НУШ, дидактичних матеріалів (комплектів, демонстраційних наборів для навчання, демонстраційних контрольно-вимірювальних приладів, наборів для дослідів і т ін). Загалом на вдосконалення матеріально-технічної бази закладів освіти міста витрачено 2446,855 тис. грн ( у тому числі з державного бюджету 2339,939 тис. грн,, з місцевого – 106,916 тис. грн).
Опікуючись питаннями підвищення педагогічної майстерності вчителів щодо розвитку обдарованості учнів, у місті розроблено й апробовано інноваційне навчально-методичне забезпечення сучасного освітнього процесу. Результатом роботи в зазначеному напрямку 10 творчих груп стали 4 методичні посібники, 3 е-контенти практичних доробок із заявлених тем, 10 методичних рекомендацій, 8 кейсів практичних матеріалів з питань «Хмарні сервіси Web 2.0», «Впровадження спеціалізованих методик для дослідження процесу соціалізації обдарованого учня», «Супровід та підтримка розвитку обдарованої особистості та особливості формування в неї успішних життєвих стратегій».
З метою підвищення соціального статусу педагогічних працівників шляхом встановлення надбавки у граничному розмірі 20% до посадового окладу (постанова КМУ від 23.03.2011 № 373) педпрацівникам виплачується надбавка за престижність праці у розмірі 5 % від посадового окладу.
Для запровадження адаптивно-мережевої системи підготовки педагогічних кадрів з сучасними моделями, видами, формами, технологіями, методами неперервного професійного вдосконалення та підвищення кваліфікації, навчання та обміну досвідом педагогів методична рада, що функціонувала на базі міського методичного кабінету, скеровувала діяльність 21 міського методичного об’єднання, 10 постійно діючих семінарів, 3 опорних закладів із певних тематичних проблем, 9 шкіл молодого педагога, 13 шкіл передового педагогічного досвіду. Продовжувалася робота над реалізацією Програми «Організація мережевої взаємодії освітніх округів».
Курсова перепідготовка педагогічних працівників здійснювалася за планом із відривом від основної роботи на базі ДоноблІППО. Найбільш змістовними та кількісно-інформативними є дистанційні курси. Вони сприяють формуванню в учителів навичок безперервного навчання. У 2019 році ММК продовжував працювати над створенням усіх необхідних умов для постійного й безперервного підвищення кваліфікації, розвитку професійної компетентності, фахової майстерності та творчого потенціалу нового педагога Нової української школи через систему взаємопов’язаних колективних та індивідуальних заходів для підвищення якості освіти випускників.
Значна увага впродовж 2019 року приділялася неформальній та інформальній освіті педагогічних працівників міста. Крім планових курсів підвищення кваліфікації, фахівці пройшли стажування (зокрема міжнародне), брали участь у міжнародних та всеукраїнських програмах, проєктах, семінарах, тренінгах тощо. Нова школа потребує нового вчителя, який може стати агентом змін, тому упродовж року з метою підготовки педагогічних кадрів до впровадження нововведень в освіту, формування готовності до творчого пошуку було проведено 25 міських заходів за інноваційними формами: управлінський вернісаж, smart-студія, методичне геймерство, методичний менеджмент, коучинг-студія, методичний івент, стоп-кадр, педагогічний челендж, перспективний ринг, методичні пазли, методичний фест, панельна дискусія, методичний парад, професійний спарринг, математичний калейдоскоп, технопарк та ін.. Їх учасниками стали 378 педагогів міста. Інноваційні форми роботи сприяли популяризації управлінських і педагогічних новацій. 98 освітян міста стали активними учасниками 256 навчально-методичних заходів регіонального та всеукраїнського рівнів.
Не втрачали актуальності дистанційні заходи: інтернет-конференції та форуми, web-марафони, web-колегіуми, web-лабораторії, web-тренінги, web-вітрини та постійно діючі вебінари, що надавали можливість долучення до них якомога більшої кількості освітян. 57 педагогів міста брали участь у роботі обласних шкіл новаторства, шкіл фахової майстерності, авторських творчих майстерень, педагогічних студій новітніх технологій тощо. Робота спрямовувалася на оволодіння учасниками найбільш ефективними способами використання в роботі здобутих знань, інноваційних технологій , перспективного педагогічного досвіду.
Міським МК протягом року вивчався досвід 21 педагога щодо розвитку особистості на засадах національно-патріотичного виховання, використання проєктної діяльності в виховному процесі, роботи з пошуку і розвитку обдарованості, використання інтерактивних технологій на уроках, розвитку комунікативної компетенції учнів через використання ІКТ, інтерактивних технологій у процесі особистісно-орієнтованого навчання, створення дієвої моделі учнівського самоврядування, розвитку в учнів навичок самостійної дослідницької роботи, формування дослідницьких компетенцій учнів, критичного мислення молодших школярів , адаптації дітей раннього віку до умов дошкільного закладу, реалізації між предметної інтеграції засобами інтерактивних технологій тощо.
Педагогічні працівники міста активно друкуються у видавництвах «Основа», «Шкільний світ», місцевій періодичній пресі, обмінюючись творчими надбаннями. 24 педагогічних працівники мають статті у збірках за підсумками конференцій, 22 – у фахових виданнях, 118 цифрових розробок розміщені на методичному порталі, учительському журналі on-line, Infourok тощо. 29 педагогів розмістили свої наробки на власних сайтах чи блогах.
У 2019 році узагальнено досвід 6 педагогів, розповсюджувався досвід 10 педагогів. Вищезазначені доробки презентувалися на міських методичних заходах, обласних, всеукраїнських і міжнародних виставках новаторських практик. Це сприяє підвищенню професійної компетентності педагогів, широкому впровадженню інновацій та підвищенню якості освіти в місті. Доробки освітян та методистів постійно презентуються на обласних, всеукраїнських та міжнародних виставках, конференціях тощо. Шість закладів освіти міста та міський методичний кабінет узяли участь у X Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти» та IX Міжнародній виставці освіти за кордоном «World Edu», що проходили 14-16 березня 2019 року в місті Києві. Здобутки освітян міста високо оцінені в столиці України. Золотою медаллю нагороджено міський методичний кабінет і Опорний заклад «Торецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6». Срібну медаль отримали заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів «Художньо-естетична гімназія» і заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 9. Бронзовою медаллю відзначено заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 «Спеціалізована школа з поглибленим вивченням англійської мови», заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 10 і заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 20. Для підвищення активності та результативності участі у методичних заходах різних рівнів у 2019 році традиційно проводився рейтинг роботи шкільних методичних служб.
У 2019 році до участі у проектній роботі з міжнародними організаціями залучено 327 здобувачів освіти та 170 педагогічних працівників. Школи міста та ММК стали учасниками майже 34 міжнародних, всеукраїнських та регіональних проектів. Ініціативна група старшокласників Опорного закладу стала переможцем у конкурсі міні грантів від «ЮНІСЕФ для молоді» з молодіжним прєктом «Конструюємо місто нашої мрії» та виграла грант на суму 14,5 тис. грн для придбання конструкторів. Вчителі інформатики цього закладу в рамках ініціативи Meet and Code – грант на суму 300 EUR на проведення низки заходів «Scratch зустрічає друзів». Здобувачами освіти ЗЗСО № 18 розроблено та реалізовано власні проекти «Щасливі діти» (у рамках програми малих грантів від Міжнародної організації «Дитячий фонд Юнісеф»), діти отримали грант на 10 тис. грн для придбання музичного центру та мікрофонів. Здобувачі освіти ЗЗСО № 20 виграли грант у рамках учнівського соціального проекту «Відкриваємо світ людям похилого віку» у межах програми «Відновлення врядування та примирення на територіях, що постраждали від кризи в Україні» та одержали 17350 грн, старшокласники ЗЗСО № 3 виграли грант на 50 тис. грн в українсько-литовському проєкті, використавши гроші для придбання обладнання і підключення до мережі Інтернет. Загальна сума грантів складає 3 млн 631 тис.251 грн.
Інноваційний акцент в оновленні освітнього процесу робиться на впровадження технології STEAM (S-наука, T- технології, E-інженерія, A- мистецтво, M- математика ). Для цього творчою групою вчителів Опорного закладу була розроблена авторська програма для курсів за вибором «Математика у вимірі 3D». Ця програма затверджена науковою радою Донецького ІППО та в цьому році пройшла апробацію в початковій та середній ланках Опорної школи. До авторської програми для курсів за вибором «Математика у вимірі 3D» творчою групою вчителів Опорного закладу було розроблено збірник завдань «Математика у вимірі 3D», який був затверджений міською методичною радою.
Методистами ММК забезпечувався методичний супровід 16 інноваційних проектів, що впроваджуються в закладах освіти міста: «Конкурентоспроможний вчитель», «Філологічний олімп», «Дистанційна освіта», «школа життєвого успіху», «Безпечна і дружня до дітей школа», «Садочок – простір, дружній до дитини», «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку», «Національна мережа Шкіл сприяння здоров’ю», «Інтелект України», «STEAM- освіта в Україні», «Шкільна електронна бібліотека», «Технологія навчання учнів початкової школи «Розумники» (Smart Kids)».
На базі навчальних закладів та ММК діяли 6 дослідницьких майданчиків з формування професійної компетентності вчителя-словесника в умовах реформування освіти, формування соціальної компетентності здобувачів освіти через систему національно-патріотичного виховання, соціально-педагогічного аспекту профілактики і вирішення конфлікту, діяльнісного підходу до реалізації програми «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку», використання музейних експозицій в урочній діяльності, впливу бібліотеки на систему навчально-виховної діяльності закладу освіти. Методистами ММК також була організована дослідницька діяльність з розвитку відкритого інформаційного освітнього простору в межах закладів загальної середньої освіти міста, впровадження АБІС у роботу шкільних бібліотек міста, супроводу та підтримки розвитку обдарованої особистості та особливості формування в неї успішних життєвих стратегій та організації освітнього простору в перших класах закладів освіти.
Відповідно до Типового положення про атестацію 2019 року атестаційними комісіями І та ІІ рівнів було проатестовано 101 педагога ЗЗСО (22%), ЗДО- 28 (16%), ПЗО – 4 (12%), ММК – 2 (22%). Загалом проатестовано 135 педагогічних працівників, що становить 21% від загальної кількості педагогів міста.
Членами експертних груп був здійснений аналіз діяльності 34 педагогічних працівників, які підлягали атестації, серед яких 11 – керівники навчальних закладів, 2 – методисти ММК: вивчалися матеріали, їхні авторські друковані роботи, розробки, портфоліо тощо. У ході атестації вперше присвоєно педагогічне звання «старший учитель» 7 педагогам, педагогічне звання «учитель-методист» – 2 педагогам, «вихователь-методист» – 4 педагогам, відповідають раніше присвоєному званню «старший учитель» 9 педагогів, званню «учитель-методист» – 5 педагогів. У 2019 році присвоєна категорія «спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії» 4 педагогам, 26 підтвердили вищу кваліфікаційну категорію. Переважна більшість педагогічних працівників, які атестувалися, виступали з презентацією власного досвіду роботи, брали участь у міських і обласних конкурсах професійної майстерності, представляли власні методичні розробки для участі в обласних виставках, підготували переможців та призерів міських, обласних, всеукраїнських олімпіад і конкурсів.
8 педагогів узяли участь у конкурсі «Шукай краси, добра шукай», 6 – у конкурсі «Соняшник-учитель», 3 – у конкурсі «Геліантус-учитель», 1 – у конкурсі «Майстер слова», 9 – у «М-вітальні». У міському етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» взяли участь 9 педагогів, у обласному (очному) етапі – 3 педагоги. В обласному конкурсі керівників гуртків закладів позашкільної освіти «Джерело творчості» – 1 учасник.
Для обласної науково-практичної конференції «Досягнення та виклики національно-патріотичного виховання в регіоні» (м.Краматорськ) підготовлено 8 статей для збірки. 8 педпрацівників узяли участь у практичній частині заходу.
На V Конгрес освітян Донеччини для віртуального вернісажу новаторських практик «Сучасні тренди в освіті» надано 8 робіт за відповідними кластерами. 4 педагоги стали переможцями. На виставкові експозиції надано 32 брошури з проєктами , програмами, розробками тощо; 7 посібників для 1 класу НУШ. Порівняно з попередніми періодами зростає кількість відряджень педагогічних працівників для участі в заходах, передбачених Програмою, до інших міст регіону та країни. У зв’язку з цим набуває актуальності проблема оплати добових витрат на відрядження педагогічним працівникам, яка до цих пір не вирішена.
Напрямок «Зміст освіти»
У рамках проєкту «Дошкільна освіта» підтримується функціонування існуючої мережі закладів дошкільної освіти, якою станом на 01.12.2019 року охоплено 60% дітей дошкільного віку. Збільшенню відсотка охоплення дітей дошкільною освітою сприяє функціонування мережі різновікових груп на базі закладів загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 7, 20 на 25 і 20 дітей відповідно. Для створення належних умов виховання дітей дошкільного віку здійснено ремонт козирків ЗДО № 15, ремонт підлоги І поверху ЗДО № 6, покрівлі ЗДО №№ 6,9, замінено вікна в ЗДО № 11.
Відповідно до запланованого ведеться робота з упровадження заходів проєкту «Нова українська школа». Створений ефективний психолого-педагогічний і науково-методичний супровід освітнього процесу в умовах НУШ.
Одним із показників якості надання освітніх послуг є результати навчального року: річні оцінки, результати державної підсумкової атестації, результати зовнішнього незалежного оцінювання. У 2019 році МК проводив систематичну роботу щодо аналізу якості підготовки вчителями учнів до ЗНО, мотивуючи педагогів на відповідальне ставлення до результатів своєї праці. За наданою Українським центром оцінювання якості освіти, інформацією про проведення державної підсумкової атестації з української мови, математики, історії України, що відбулася у формі зовнішнього незалежного оцінювання, маємо наступні результати: з української мови та літератури не подолали поріг 20 здобувачів освіти – 9,3% (у минулому році 27,3%), з історії України 10 – 6,5% (29,9%), з математики – 15 учнів -11,7 (33,2%). Від 160 до 200 балів набрали з української мови і літератури 70 здобувачів освіти, що становить 15%, з математики- 19 (15%), з історії України -34 (23%). Порівняно з минулим роком якість знань випускників 11 класу покращилася. Але не подолали поріг у профільних класах: з української мови та літератури 6%, з математики – 14,9%, з англійської мови -32%. Ці результати можна розглядати як важливий показник для аналізу якості освітнього процесу в старшій школі, зокрема в профільній школі.
Результати реалізації проєкту «Обдаровані діти» виглядають наступним чином: у міському етапі конкурсу МАН узяли участь 26 учнів, 20 робіт було направлено на обласний етап. 10 робіт посіли призові місця. На всеукраїнський етап направлено 2 роботи, маємо дипломи учасників. 1 учень брав участь у національному етапі Міжнародного конкурсу науково-технічної творчості школярів «Intel Eko Україна». 12 учнів міста брали участь у різних всеукраїнських конкурсах екологічного напрямку. 399 учнів узяли участь у 17 конкурсах Донецького еколого-натуралістичного центру.
Освітні заклади міста взяли активну участь в інтерактивному Міжнародному конкурсі зі світової літератури «Sunflower» (303 учасники, з них 247 переможців). У конкурсі «Екологія та здоров’я» із 3 учасників 1 переможець; у змаганні «Біологічні дослідження та винахідництво» із 7 учасників 4 переможці; у конкурсі «Знай, люби, бережи» із 9 учасників 8 переможців; за результатами Всеукраїнського конкурсу «Бебрас-2019» із 236 учнів-учасників 118 відмінних, 66 добрих результатів.
У червні 2019 року вперше команда Опорного закладу «РобоWatt» узяла участь у регіональних презентаційних заходах з популяризації Smart-технологій. Під час заходу учасники змагались у дев’яти номінаціях за чотирма напрямками: кегельринг, робосумо, робофутбол та слалом. Команда «РобоWatt» посіла призове місце у конкурсі Smart-проєктів. Проєкт «SMART-вулиця» підготовлено учнями, членами шкільної конструкторської лабораторії Конструктор –LAB «Безпечне місто».
У межах Тижня коду ЄС з ініціативи Meet and Code учні Опорного закладу та ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 16 виграли мінігранти за проведення заходів із програмування. Школами були придбані: Опорним закладом – обладнання для шкільної конструкторської лабораторії, ЗЗСО № 16 – МФУ Epson.
Зростає кількість учасників Міжнародного природничого інтерактвного конкурсу «Колосок». 2019 року було 1282 учасники. У мовознавчих та літературних конкурсах узяло участь 720 учнів. Результативним щодо активізації роботи з обдарованою молоддю є використання можливостей учнівського самоврядування: за ініціативи ради старшокласників 2019 року в місті проведено міжшкільні парламентські дебати, форум-театр, благодійна акція «Доброфест», міський турнір юних істориків.
Традиційно високою є залученість педагогів міста до реалізації проєкту «Освіта в інформаційному суспільстві». Заклади загальної середньої освіти оснащені сучасними комп’ютерами. Відповідно до міського реєстру НКК освітні заклади І-ІІІ ступенів мають 19 НКК, І-ІІ ступенів – 5. Загальна кількість комп’ютерної техніки становить 24 комплекси, загальна кількість комп’ютерів- 486 шт. (минулий рік – 405).
Бібліотеки закладів загальної середньої освіти оснащені комп’ютерами в кількості 13 ПК, 6 із яких підключені до мережі Інтернет. Для поліпшення організації освітнього процесу використовуються 46 (минулий рік 39) мультимедійних проекторів та 36 (28) інтерактивних дошок. У 2019 було придбано 16 інтерактивних дошок.
Продовжується активне використання хмарних сервісів Google. Основні сервіси Google дозволили активно використовувати у роботі методичного кабінету:
Власні сайти мають усі заклади загальної середньої освіти міста, ЦДЮТ. Педагоги міста мають 44 відкриті електронні ресурси, з них 25 блогів та 19 сайтів. З метою сприяння впровадженню та поширенню сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес, створення умов формування закладами освіти відкритих і загальнодоступних ресурсів з інформацією про діяльність закладу освіти восени 2019 року був проведений міський етап огляду-конкурсу «Кращий освітній Web-сайт».
Організована участь керівних і педагогічних працівників міста в обласних заходах щодо впровадження в урочну і позаурочну форми навчання занять з медіа- та інформаційної грамотності:
ü постійно діючому семінарі «Профільне навчання в умовах реформування»;
ü семінарі «Дистанційна школа «Розв’язок олімпіадних завдань мовою Python»;
üавторській творчій майстерні «Спортивна робототехніка як елемент STEAM-освіти»;
üнавчально-методичному практикумі «Науково-методичний хакатон з медіаосвіти»;
üмайстер-класі «Можливості використання інтерактивного обладнання у професійній діяльності сучасного вчителя».
Приділяється належна увага реалізації проєкту «Мовна освіта». Мережа загальноосвітніх навчальних закладів приведена у відповідність до потреб батьків та дітей і виглядає наступним чином: із 16 загальноосвітніх навчальних закладів у 16 викладання предметів відбувається українською мовою (100%).
Профільно українську мову вивчають у 4 навчальних закладах, англійську – у ЗЗСО № 3. У межах міської програми національно-патріотичного виховання реалізується проект «А мова – це душа народу. Народ без мови- не народ» за напрямками: «Підтримка видання літератури українською мовою», «Популяризація творів класиків української літератури», «Підтримка молодих письменників».
Напрямок «Здоров’я та безпека»
У закладах освіти виконано низку заходів з протипожежної безпеки: обробка горищних приміщень вогнезахисною сумішшю, перезарядка вогнегасників, навчання відповідальних осіб з пожежної безпеки та цивільного захисту та інші заходи. Здійснюється обслуговування пульту та системи протипожежного захисту.
Працюючи над проєктом «Здоров’я через освіту», здійснювався супровід участі педагогів закладів освіти міста у проєкті «Вчимося жити разом», курсі «Культура добросусідства», психосоціальних програмах щодо зміцнення життєстійкості та стресостійкості, які упроваджувалися в закладах освіти міста.
Психологічна служба міста працює над проблемою збереження і укріплення психологічного здоров’я учасників освітнього процесу в умовах підвищеного рівня стресу. Спеціалісти психологічної служби, окрім впровадження зазначених вище проєктів, працюють над створенням авторських розробок. Так, у грудні 2019 року 4 практичні психологи взяли участь в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Нові технології у новій школі» в номінації «Корекційно-розвиткові програми». 2019 року в 10 освітніх закладах впроваджується проєкт «Підвищення стресостійкості шкільних психологів та розбудови потенціалу членів громади в наданні психосоціальних послуг у постраждалих від конфлікту східних регіонах України». Практичні психологи були активними учасниками регулярної супервізії. Методичний кабінет управління освіти брав участь у форумі-практикумі з проблеми «Шкільна служба порозуміння: досвід, партнерство, перспективи». Два ЗЗСО міста (ЗЗСО №№ 8,20) продовжують роботу в напрямку розбудови медіативних технологій в місті Торецьк. Практичні психологи, соціальні педагоги, вчителі є активними учасниками заходів з протидії булінгу та насильства. 16-17 жовтня 2019 року в м.Києві взяли участь у дводенному тренінгу з проблеми педагоги ЗЗСО № 20.
З метою виявлення можливих ризиків булінгу (цькування) в учнівському середовищі було проведено низку заходів з цього питання. Підготовлено плани роботи з профілактики булінгу, регулярно проводяться чергування адміністрації, педагогів у місцях загального користування з метою недопущення фактів цькування серед здобувачів освіти.
Триває впровадження в освітній процес предмета «Основи здоров’я». Просвітницька робота за цим напрямком проводиться за рахунок факультативних превентивних програм: «Школа проти СНІДу», «Подолання стигми та дискримінації, пов’язані з ВІЛ/СНІДом».
У листопаді 2019 року педагоги ЗЗСО міста з метою реалізації проєкту «Створення безпечного навчального середовища для дітей та підлітків біля контактної лінії на Сході України» пройшли тренінгове навчання з питання «Основи психосоціальної підтримки. Підхід «кейс-менеджмент» та механізм перенаправлення . Захист дітей у надзвичайних ситуаціях» у партнерстві з міжнародною організацією Save The Children.
Організовані та проведені семінари-практикуми «Стрес і психологічна рівновага», «Основні принципи ефективної взаємодії з учнями».
Напрямок «Виховання на принципах сталого розвитку»
З метою створення умов для всебічного гармонійного розвитку дитини, виявлення та плекання її здібностей засобами позашкільної освіти як структурного компонента відкритої державно-громадської системи безперервного неформального навчання в рамках проєкту «Позашкілля» у місті функціонують 3 заклади позашкільної освіти (955 вихованців – 20,7% від загальної кількості здобувачів освіти в закладах загальної середньої освіти міста).
ЦДЮТ-22 гуртки-400 вихованців;
СЮТ-22 гуртки, 299 вихованців;
ДЮСШ-24 секції, 256 вихованців.
На базі закладів позашкільної освіти працюють гуртки декоративно-ужиткової творчості, художньої самодіяльності, технічного моделювання, гуртки художньо-естетичного напрямку, а також спортивні секції вільної боротьби, легкої атлетики, баскетболу та боксу. Усі залучені до реалізації регіональної та міської програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
Науково-методичне забезпечення шкільних бібліотек здійснювалося відповідно до чинної нормативно-правової бази України і було спрямоване на підвищення рівня професійної компетентності бібліотечних працівників, формування інформаційного ресурсу шляхом комплектування документів, забезпечення оперативного та якісного задоволення інформаційних потреб користувачів через застосування дистанційних форм обслуговування через вебпортал облІППО.
Міським МК здійснювалася робота щодо забезпеченості закладів загальної середньої освіти засобами навчання, організації та методично-інформаційного керівництва діяльності бібліотек ЗЗСО з метою супроводу формування інформаційної бази даних бібліотечних фондів навчальної, методичної, довідкової, художньої літератури та періодичних видань.
Протягом 2018-2019 навчального року були здійснені закупівлі підручників для 4 та 7 класу за кошти освітньої субвенції. Також отримані безкоштовно підручники для 1,5 та 10 класів. Проте гострою залишається проблема оновлення фондів бібліотек, поповнення їх навчально-методичною, художньою, довідковою літературою. Дуже мало дитячої літератури для позакласного читання за новими програмами. Через недостатність фінансування не забезпечені освітні заклади періодичною пресою: за бюджетний кошт стала неможливою жодна передплата, всі необхідні видання вчителі передплачують за власний рахунок.
У вересні був проведений Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек «Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини», присвячений 100-річчю від дня народження В.О.Сухомлинського, у якому взяли участь усі заклади загальної середньої освіти міста.
З метою підвищення рівня професійної діяльності бібліотекарів закладів загальної середньої освіти щодо використання сучасних інформаційних технологій, стимулювання
їх творчої ініціативи був проведений І міський етап конкурсу віртуальних бібліотечних виставок, присвячений річниці з дня народження В.О.Сухомлинського. У березні 2019 року в місті пройшов конкурс бібліотечних методичних розробок «Фабрика професійних ідей».
З метою популяризації історичної науки серед учнівської молоді, створення умов для розвитку науково-дослідницьких, творчих здібностей школярів, прищеплення їм навичок роботи в колективі, вміння формувати та відстоювати власну думку в грудні пройшов І міський етап турніру юних істориків до 100-річчя Української революції 1917-1921 років. Також у грудні був проведений Всеукраїнський тиждень права, у якому взяли участь усі ЗЗСО міста.
Напрямок « Інтеграція в європейську спільноту» , проект «Європейський вимір в освіті. Розширення співпраці»
Здобувачі освіти ЗЗСО міста залучені до участі в проектах e-Twinning, e-Pals з вивчення іноземних мов у чинних міжнародних навчальних програмах Європейського Союзу та Ради Європи з метою отримання накопиченого досвіду європейської освіти; до міжнародних проектів і досліджень з якості освіти, підготовки та здачі екзаменів на одержання сертифікатів міжнародного рівня, до участі у міжнародних конкурсах «Hippo», «Best in English».
Учні закладів загальної освіти № 3, 10 співпрацюють у галузі освіти, культури із закладами освіти Європи:
У ЗЗСО №№ 2, 3, 5, 8, 17 створені євроклуби. Заклади освіти міста продовжують активну участь у міжнародних, всеукраїнських та регіональних проектах: «Вчимося жити разом», «Психосоціальна підтримка особистості, яка опинилася в складній життєвій ситуації», «Школа як територія миру».
Реалізація зазначених напрямків Програми створює необхідні умови для вдосконалення мережі закладів освіти до потреб міста у якісній, конкурентоспроможній, доступній освіті відповідно до вимог сталого інноваційного розвитку громади, з урахуванням європейських вимірів і стандартів.
Заступник керівника
військово-цивільної адміністрації Олександр АНДРУСЕНКО
Інформація підготовлена міським управлінням освіти військово-цивільної адміністрації
Начальник міського управління освіти
військово-цивільної адміністрації Володимир ОРЕШКІН
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження
керівника військово-цивільної
адміністрації
04.08.2020 № 465 р
План заходів
з реалізації міської програми розвитку освіти
«Освіта Торецька у європейському вимірі. 2017-2020 роки» на 2020 рік
№ з/п |
Назва проекту |
Перелік основних заходів |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Орієнтовні обсяги фінансування на 2020 рік (вартість), тис. гривень, у тому числі: |
Очікуваний результат |
|
1 |
1.1. Громадсько-державне управління освітою на засадах децентралізації |
Створення фонду підтримки освіти, шкільних благодійних фондів |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Визначення джерел додаткового фінансування, збільшення на 30% фінансових надходжень в освіту з громадського сектору |
||
2 |
|
Запровадження наскрізного електронного урядування (e-management) |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Налагоджений документообіг у навчальних закладах міста |
|
3 |
1.2. Нове освітнє середовище
|
Створення універсального освітнього простору міста: – оптимізація мережі ЗДО, ЗЗСО, та ін.; |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Забезпечення громади міста оптимальною кількістю закладів освіти, культури та спортивних установ |
||
4 |
|
– створення опорної школи; |
Міське управління освіти |
Державний бюджет |
32756,070 |
Термомодернізація будівлі опорної школи Внутрішній ремонт і оснащення опорної школи, облаштування прилеглої території |
|
Обласний бюджет |
3639,564 |
||||||
5 |
|
– урізноманітнення профілів навчання; |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
100% охоплення учнів профільним навчанням |
||
6 |
|
– відкриття європейських класів з вивченням декількох іноземних мов; |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Відкриття класів з вивченням декількох іноземних мов |
||
7 |
|
– поширення гуртків, факультативів за інтересами, курсів та спецкурсів допрофільної підготовки |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Отримання учнями первинної професійної підготовки разом із атестатом про повну загальну середню освіту. |
||
8 |
|
Урізноманітнення форм та засобів надання освіти – за потреби (дистанційні, мережеві, змішані форми, екстернатна та сімейна (домашня), педагогічний патронат із належним визнанням результатів такого навчання) |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Визначення та реалізація найбільш прийнятних форм та засобів освіти |
||
9 |
|
Удосконалення матеріально-технічної бази закладів освіти (закупівля меблів; кабінетів фізики, хімії, біології, географії, математики; комп’ютерних комплексів з мультимедійними засобами навчання; енергозберігаючих технологій тощо) |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
37,0 |
Здійснення поточного ремонту фронтону ЦДЮТ |
|
196,477 |
Здійснення поточного ремонту димохідної труби ЗЗСО № 20 |
||||||
Державний бюджет |
3455,979 |
Проведення капітального ремонту будівлі ЗЗСО № 3 |
|||||
Міський бюджет |
158,025 |
||||||
Державний бюджет |
2619,465 |
Спроможна школа ЗЗСО №№ 7,9,10,16, 20 |
|||||
Міський бюджет |
137,870 |
||||||
Державний бюджет |
750,0 |
Ремонт та придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) ЗЗСО №№ 7,9,10,20 |
|||||
Міський бюджет |
41,0 |
||||||
Державний бюджет |
618,280 |
Оснащення Опорного закладу кабінетом географії |
|||||
Державний бюджет |
1208,836 |
Оснащення класів НУШ |
|||||
Міський бюджет |
63,625 |
||||||
10 |
|
Оновлення бібліотечних фондів освітніх закладів (у т.ч., електронних бібліотек); |
Міське управління освіти |
Державний бюджет |
60,192 |
100 % забезпеченість шкільних бібліотек: – сучасною україномовною літературою; – підручниками країн виучуваної мови; -хрестоматіями, методичними посібниками; – періодичними фаховими виданнями |
|
11 |
|
Забезпечення переходу усіх бібліотек навчальних закладів з ББК на нову систему УДД. |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Забезпечення єдиної електронної бази даних шкільних бібліотек міста |
|
12 |
1.3. Науково-методичний супровід освіти. Розвиток людських ресурсів |
Розробка й апробація інноваційного навчально-методичного забезпечення (у т.ч., електронного) з реалізації оновленої мети та змісту сучасної освіти |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Готовність учителя до нової ролі –модератора в індивідуальній освітній траєкторії дитини |
|
13 |
|
Розвиток партнерської взаємодії навчальних закладів області та системного обміну педагогами, учнями з закладами інших регіонів України щодо вивчення досвіду партнерів з України організації системи освіти в ОТГ |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Зростання кількості учасників партнерської взаємодії навчальних закладів міста з закладами інших регіонів України на 40% |
|
14 |
|
Організація міських та участь у обласних та всеукраїнських конкурсах фахової майстерності педагогів |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Виявлення педагогів-новаторів, поширення перспективного педагогічного досвіду |
||
15 |
|
Участь у науково-практичних конференціях різних рівнів (обласних, всеукраїнських, міжнародних) |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Обмін науково-практичними напрацюваннями та перспективним досвідом з актуальних проблем реформування освіти |
||
16 |
|
Презентаційно-виставкова діяльність обласного, всеукраїнського та міжнародного рівнів |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Створення позитивного іміджу освітніх установ області |
||
Усього |
45742,383 |
||||||
У тому числі за рахунок обласного бюджету |
3639,564 |
||||||
У тому числі за рахунок державного бюджету |
41468,822 |
||||||
17 |
2.1.Проект «Дошкільна освіта» |
Розвиток та урізноманітнення мережі – закладів дошкільної освіти (ЗДО) різних типів, профілів і форм власності |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
мережа груп або ЗДО різних форм власності для дітей віком від народження до 3-х років (за наявності) |
||
18 |
|
-ЗДО або групи для дітей від 0 до 3-х років – корпоративні ЗДО – ЗДО сімейного типу |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
100% охоплення дітей дошкільного віку якісною освітою в закладах різних типів і форм власності |
||
19 |
|
Оновлення розвивального середовища ЗДО: – сучасне устаткування групових приміщень та технічні засоби навчання, оргтехніка та швидкісний Інтернет; – сучасні ігрові модулі, спортивний інвентар та приладдя для ігор з водою, басейнами на ділянках ЗДО; – облаштування альтанок, , навісів тощо для проведення прогулянок на свіжому повітрі при несприятливих погодних умовах |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
32,316 |
Підвищення якості дошкільної освіти шляхом оновлення розвивального середовища ЗДО -100% – забезпечення дошкільних закладів доступом до мережі Інтернет та оргтехнікою (за потребою) |
|
20 |
2.2. Проект «Нова українська школа» |
Створення ефективної психологічної служби освітнього закладу |
Міське управління освіти |
Міський бюджет Державний бюджет |
100% забезпечення освітніх закладів практичними психологами |
||
21 |
|
Забезпечення готовності практичних психологів і соціальних педагогів до формування оптимальної траєкторії розвитку кожної дитини, реалізації програм із запобігання дискримінації, насильства та знущання у школі |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Ефективний психологічний та соціально-психологічний супровід особистості |
||
22 |
|
1. Здійснення системного моніторингу стану вирішення ключових завдань розвитку освіти та визначення їх впливу на соціально-економічний розвиток міста |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Реалізація комплексних заходів щодо впровадження нових Державних освітніх стандартів, оновлених програм |
||
23 |
|
Організація процесу навчання, що формує стійку систему компетенцій, мотивів до отримання та використання набутих знань у житті, вибору шляху подальшого навчання відповідно до своїх інтересів і здібностей. |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Сформована стійка система компетенцій, мотивів до отримання та використання набутих знань у житті, вибору шляху подальшого навчання відповідно до інтересів і здібностей дітей |
||
24 |
|
Впровадження в практику роботи сучасних трендів в освіті |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Опанування нових підходів у побудові освітнього процесу |
||
25 |
2.3. Проект «Обдаровані діти» |
Розробка й апробація інноваційного навчально-методичного забезпечення (у т.ч., електронного) з реалізації оновленої мети та змісту сучасної освіти: -з питань обдарованості та підготовки учнів-призерів, переможців олімпіад, конкурсів, інтелектуальних змагань; |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Підвищення обізнаності та педагогічної майстерності педагогів з питань обдарованості учнів |
||
26 |
|
Поширення та урізноманітнення форм роботи з учасниками всеукраїнських олімпіад: -літні школи: – лабораторія Малої академії наук «МанЛаб» (м. Київ) |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Дієва система формування «олімпійського резерву» міста як серед учнів, так і серед педагогів |
||
27 |
|
Проведення та участь в інтелектуальних турнірах |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Створення умов для розкриття та розвитку інтелектуальної обдарованості учнів |
|
28 |
|
Стимулювання обдарованої молоді та їх наставників |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Функціонування дієвого механізму стимулювання обдарованої молоді та їх наставників |
|
29 |
|
Залучення родини до побудови освітньо-професійної траєкторії дитини. |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Активне залучення обдарованої молоді до науково-дослідної, експериментальної, творчої діяльності. |
||
30 |
|
Розробка спеціалізованих освітніх програм для задоволення освітніх потреб обдарованих учнів |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Створені учителями-предметниками та класними керівниками індивідуальні програми та плани роботи з обдарованими дітьми |
||
31 |
2.4. Проект «Освіта в інформаційному суспільстві» |
Наскрізне використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі й управлінні закладами освіти |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Забезпечення рівного доступу школярів до якісної освіти -Поширення використання ІКТ в освітньому процесі та управлінні закладами освіти на 50% |
|
32 |
|
Реалізація інноваційних освітніх векторів: «Дистанційна освіта школярів», «Використання дистанційних форм у роботі з обдарованими учнями», «Дистанційне навчання дітей з особливими освітніми потребами», «Дистанційна освіта дорослих у контексті «навчання протягом життя» |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Створений навчальний е-контент за всіма векторами дистанційної освіти (навчання дітей з особливими потребами, робота з обдарованими дітьми, самоосвіта тощо); |
|
33 |
|
Створення інформаційно-бібліотечних центрів із вільним доступом до мережі Інтернет. |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Вільний доступ учасників НВП до навчальних електронних ресурсів |
||
34 |
|
Реалізація заходів, спрямованих на поліпшення якості Інтернет-послуг закладів загальної середньої освіти, які розташовані на лінії розмежування |
Міське управління освіти |
Державний бюджет |
1290,000 |
Забезпечення сучасного освітнього процесу |
|
35 |
|
Створення міського освітнього порталу з методичними та дидактичними матеріалами, мультимедійними підручниками, інтерактивними on-line-ресурсами тощо |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
100% медіа та інформаційна грамотність учасників освітнього процесу |
|
36 |
2.5. Проект «Мовна освіта» |
Розробка та реалізація заходів щодо створення цілісної системи багатомовної освіти дітей та молоді |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Створення цілісної системи багатомовної освіти дітей та молоді |
||
37 |
|
Сприяння забезпеченню високого професійного рівня викладання і вивчення мови та літератури |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Підвищення якості знань та результативності ДПА, ЗНО |
||
38 |
|
Сприяння вільному вибору мови навчання за умови обов’язкового вивчення державної мови в обсязі, достатньому для інтеграції в українське суспільство |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
100% навчання українською мовою |
||
39 |
|
Поширення мережі профільних класів для забезпечення потреб учнів у вивченні української, іноземної мов і мов національних меншин |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Поширення мережі профільних класів |
||
40 |
|
Запровадження нових навчальних проектів мовної тематики та інтегрованих проектів (українська мова – українознавство, іноземні мови, зарубіжна література тощо) |
Міське управління освіти |
Державний бюджет |
|
Реалізація нових навчальних та інтегрованих мовних проектів |
|
41 |
|
Активізація створення вчителями навчальних посібників, авторських програми для учнів 1-11 класів для орфографічного практикуму з іноземних мов, мов національних меншин |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Розробка вчителями навчальних посібників, авторських програми для учнів 1-11 класів для орфографічного практикуму з іноземних мов, мов національних меншин |
||
42 |
|
Проведення в закладах загальної середньої та позашкільної освіти навчальних міських етапів конкурсів творчо-пошукових і науково-дослідницьких робіт з української мови та літератури, мов національних меншин та іноземних мов |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Збільшення кількості переможців конкурсів та учасників МАН |
|
43 |
2.6. Проект «Фахова освіта» |
Запровадження адаптивно-мережевої системи підготовки педагогічних кадрів з сучасними моделями, видами, формами, технологіями, методами неперервного професійного вдосконалення та підвищення кваліфікації |
Міське управління освіти |
Підвищення готовності педагогічних працівників міста до реалізації освітньої реформи |
|||
44 |
|
Створення системи підтримки вчителів-початківців |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Розробка «дорожньої карти» підготовки учителів початкової школи до впровадження освітньої реформи |
|
45 |
|
Запровадження системи неформальної (додаткової) освіти педагогічних працівників області |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Забезпечення можливості отримання додаткової освіти з самостійно обраної теми |
||
46 |
|
Створення дієвої моделі індивідуалізації професійного розвитку педагогічних працівників міста в контексті стратегії «навчання впродовж життя» |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Створення індивідуальної траєкторії підвищення кваліфікації педагогів |
||
Усього |
1322,316 |
||||||
У тому числі за рахунок державного бюджету |
1290,0
|
||||||
47 |
3.1.Проект «Здоров’я через освіту» |
Забезпечення в усіх навчальних закладах області: – здоров’язбережувального освітнього середовища; -психолого-соціального супроводу дітей, які опинилися у складних життєвих умовах |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Оптимізована діяльність навчальних закладів області з питань здоров’збереження відповідно до локальних умов |
||
48 |
|
Розробка й апробація інноваційного навчально-методичного забезпечення (у т.ч., електронного) з реалізації оновленої мети та змісту сучасної освіти: -з безпеки життєдіяльності; -з реалізації нових підходів до спеціальної та інклюзивної освіти; |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Створення ефективної моделі здоров’збереження кожного учасника освітнього процесу |
|
49 |
|
Організація співпраці та соціальному партнерству з представництвом Дитячого фонду Організації Об’єднаних Націй (ЮНІСЕФ) в Україні, Всеукраїнським фондом «Крок за кроком», громадським об’єднанням «Здоров’я через освіту» та ін. |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Залучення навчальних закладів до участі у міжнародних проектах і грандах |
||
50 |
3.2. Проект «Безпечне середовище» |
Запровадження системи роботи базових навчальних закладів міста з цивільного захисту, безпеки життєдіяльності (основ здоров’я, безпечних шкіл) |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Оптимізація діяльності базових навчальних закладів міста з цивільного захисту, безпеки життєдіяльності |
||
51 |
|
Забезпечення в навчальних закладах міста безпечного комфортного середовища. Оновлення наочності та навчально-методичних матеріалів (у т.ч. – електронних) з безпеки життєдіяльності, мінної безпеки та цивільного захисту |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
1856,504 |
Забезпечення захисту учнів, персоналу та шкільного обладнання від загроз життю та добробуту |
|
52 |
3.3. Проект «Освіта дітей з особливими освітніми потребами» |
Поширення мережі: *спеціалізованих ЗДО, ЗЗСО для навчання дітей з особливими освітніми потребами відповідно до нозологій; *освітніх закладів (ЗДО, ЗЗСО, ЗПО) з інклюзивною освітою |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
-100% забезпечення дітей з особливими потребами інклюзивною освітою -збільшення на 80% інтеграції дітей з особливими потребами в соціумі |
||
Державний бюджет |
|||||||
53 |
|
Матеріально-технічне та кадрове забезпечення закладів для дітей з ООП: – архітектурна доступність приміщень; – запровадження посад асистентів педагогів тощо |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Створення сприятливих умов для навчання та соціальної адаптації дітей ООП |
||
54 |
|
Запровадження на базі опорних навчальних закладів області осередків консультативно-корекційного супроводу навчання дітей з особливими освітніми потребами, ресурсних центрів з підтримки інклюзивної освіти |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Здійснення консультативно-корекційного супроводу навчання дітей з особливими освітніми потребами для педагогів, батьків |
||
Усього |
1856,504 |
||||||
У тому числі за рахунок державного бюджету |
|
||||||
55 |
4.1. Проект «Позашкілля» |
Розширення мережі культурних і спортивних центрів для позашкільної діяльності учнів, позашкільних навчальних закладів, гуртків і секцій; |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Урізноманітнення освітніх послуг з позашкільної освіти |
||
56 |
|
Поширення напрямів роботи закладів позашкільної освіти; |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Зростання іміджу позашкільних навчальних закладів |
||
57 |
|
Поглиблення співпраці позашкільних навчальних закладів із вищими навчальними закладами та закладами професійної освіти, із закладами подібного профілю з інших регіонів України |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Високий рівень професійної компетентності педагогів позашкільних навчальних закладів |
|
58 |
|
Реалізація регіональної та міської програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Створення дієвої системи роботи з національно-патріотичного виховання |
||
59 |
|
Організація діяльності експериментальних майданчиків, творчих лабораторій щодо відпрацювання варіативних моделей закладів позашкільної освіти; |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Сформовані в учнівської молоді навички дослідницької діяльності |
|
60 |
|
Розробити єдине «програмне поле» та варіативні навчальні програми для закладів позашкільної освіти з огляду на сучасні вимоги ринку праці міста |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Забезпечення позашкільних закладів освіти навчальними програмами з урахуванням сучасних вимог |
||
61 |
4.2. Проект «Учнівське самоврядування» |
Розробка й апробація інноваційного навчально-методичного забезпечення (у т.ч., електронного) з реалізації оновленої мети та змісту сучасної освіти з організації учнівського самоврядування |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Створення дієвої міської системи роботи органів учнівського самоврядування в умовах децентралізації та ОТГ |
||
62 |
|
Використання тренінгових програм для набуття учнями та вихованцями навичок суб’єктів громадянського суспільства та правової держави на засадах ідей сталого розвитку |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Урізноманітнення форм та підвищення якості духовно-морального виховання у позаурочний час |
||
63 |
|
Організація співпраці органів учнівського самоврядування міста з подібними органами інших регіонів України |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Партнерство зі школярами різних регіонів України |
|
64 |
|
Організувати роботу учнівських клубів за інтересами, що ґрунтуються на концепції сталого розвитку |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Набуття учнями навичок парламентаризму, умінь відстоювати власну позицію демократичними засобами |
||
65 |
4.3. Проект «Освіта та духовний розвиток особистості» |
Організація системи літніх таборів духовно-морального спрямування із залученням волонтерів – науковців та студентів ВНЗ, представників громадських організацій |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Активний волонтерський рух через учнівське самоврядування |
||
66 |
|
Створити міський центр духовного виховання дітей та учнівської молоді у співпраці з релігійними та громадськими організаціями; |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Сформовані ціннісні орієнтації в дітей та молоді, що базуються на гідності, чесності, справедливості, турботі, повазі до життя, до себе та інших людей |
||
67 |
|
Упроваджувати навчальні дисципліни духовно-морального спрямування як основу формування особистості та підґрунтя для національно-патріотичного виховання |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Збільшена чисельність дітей і молоді, які відвідують уроки та позакласні заходи з предметів духовно-морального спрямування |
||
68 |
|
Організація роботи з пропагування серед батьківської та педагогічної спільноти загальнолюдських морально-етичних цінностей, духовної спадщини українського народу. |
Міське управління освіти |
Стійка зацікавленість педагогічної та батьківської спільноти у вихованні дітей на засадах духовності, традиційних цінностей українського народу |
|||
Усього |
|
||||||
69 |
5.1. Проект «Європейський вимір в освіті. Розширення співпраці» |
Розширення прямого партнерства навчальних закладів міста з навчальними закладами країн Європи, обмін делегаціями |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Отримання та запровадження накопиченого досвіду, новітніх освітніх технологій з досвіду партнерів на основі європейських освітніх стандартів |
||
70 |
|
Вивчення та запровадження найкращих міжнародних освітніх практик |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Наближення освіти міста до європейських освітніх стандартів |
||
71 |
|
Організація спільної інноваційної діяльності з актуальних питань розвитку освіти та за її результатами |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Участь освітян області у всеукраїнських та міжнародних проектах, дослідженнях, стажуванні |
||
72 |
|
Участь у міжнародних проектах |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
Запровадження новітніх освітніх технологій з досвіду європейських партнерів |
||
73 |
|
Участь у міжнародних науково-практичних семінарів, конференцій, симпозіумів |
Міське управління освіти |
Міський бюджет |
|
Високий рівень оволодіння мовою – літературною, розмовною |
|
Усього |
|
||||||
Усього по Програмі |
48921,203 |
||||||
У тому числі з за рахунок міського бюджету |
2522,817 |
||||||
У тому числі з за рахунок обласного бюджету |
3639,564 |
||||||
У тому числі за рахунок державного бюджету |
42758,822 |
||||||
Заступник керівника
військово-цивільної адміністрації
міста Торецьк Донецької області Олександр АНДРУСЕНКО
Програма підготовлена міським управлінням освіти військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області
Начальник міського управління освіти
військово-цивільної адміністрації
міста Торецьк Донецької області Володимир ОРЕШКІН