тризуб
Торецька міська військово-цивільна адміністрація
Бахмутського району Донецької області

ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБА ІНФОРМУЄ: Пам`ятка для споживачів стосовно дії Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів»

Закон України № 2639-VIII  «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» вступив в дію  6 серпня 2019 року.  Документ розроблений на базі Всеохоплюючої стратегії імплементації  Глави ІV «Санітарні та фітосанітарні заходи» Угоди про асоціацію між Україною та ЄС (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 228-р). Він наближує українське законодавство до положень Регламенту ЄС №1169/2011 від 25 жовтня 2011 року щодо надання споживачам інформації про харчові продукти.

Споживач має право отримувати інформацію про харчовий продукт (з використанням маркування, супровідних документів, сучасних засобів дистанційного зв’язку, тощо) про: категорію, характерні ознаки, властивості, склад, кількість, термін придатності, країну походження або місце походження, спосіб виготовлення або виробництва харчового продукту.

Серед основних положень Закону слід відзначити наступні:

  • встановлення вимог до забезпечення розбірливості інформації,
    зокрема до мінімального розміру шрифту, яким надається обов’язкова інформація про харчовий продукт (висота малих літер без виносних елементів відповідно до європейського законодавства має дорівнювати або перевищувати 1,2 мм);
  • надання інформації про алергени (виділення шрифтом, стилем або
    кольором у переліку інгредієнтів);
  • встановлює однакові вимоги про надання інформації про харчові
    продукти, які продаються у магазині та дистанційно;
  • обов’язкова вказівка про наявність у продукті рафінованої олії або
    жирів рослинного походження (зокрема, пальмової олії);
  • надання споживачеві інформації про те піддавався чи ні харчовий
    продукт заморожуванню/розморожуванню;
  • застосування нового для України підходу до позначення термінів
    придатності харчового продукту в залежності від того, чи є харчовий продукт
    швидкопсувним у зв’язку з мікробіологічними властивостями.

Якщо оператори ринку додають іншу інформацію про харчові
продукти, то вона:

  • не повинна вводити споживачів в оману;
  • не повинна бути незрозумілою або заплутаною для споживача;
  • має, у разі необхідності, базуватися на відповідних наукових даних.

   Що робити, якщо товар нефасований?

 

У такому разі споживач не повинен бути позбавлений інформації про харчовий продукт. Вона є обов’язковою, але надається у спосіб, визначений оператором ринку. Наприклад, може бути розташована на мішку з борошном або ж на поряд поставленому стенді. Як варіант, надаватися в інший спосіб на вимогу покупця. 

Торецьке управління Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області