Інформація про виконання Програми економічного і соціального розвитку м. Торецька на 2019 рік та основні напрями розвитку на 2020 і 2021 роки за 2019 рік

На виконання розпорядження голови Донецької облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 25.02.2019 №185/5-19 «Про організаційне та інформаційне забезпечення виконання Програми економічного і соціального розвитку Донецької області на 2019 рік та основні напрями розвитку на 2020 і 2021 роки», відділ економіки та інвестиційного розвитку підготував звіт про виконання Програми економічного і соціального розвитку міста Торецьк на 2019 рік та основні напрями розвитку на 2020 і 2021 роки за 2019 рік.
Підсумком діяльності установ, підприємств та організацій за 2019 рік є досягнутий рівень виконання програмних заходів:
- Обсяг реалізації промислової продукції за 2019 рік склав 945 915,2 тис. грн., що становить 77,3% виконання Програми та 79,1% до відповідного періоду 2018 року (1 196 113,7 тис. грн.)
- Видобуток вугілля рядового кам’яного за 12 місяців 2019 року склав 224,7 тис. тонн, що становить 89,2% виконання Програми на рік (252 тис. тонн) та 89,5 % до аналогічного періоду 2018 року (251,2 тис. тонн).
- Обсяг переробки вугілля рядового кам’яного за 2019 рік склав 634,8тис. тонн, що становить 44,1 % виконання Програми на рік (1 440,0 тис. тонн) та 50,5% до відповідного періоду 2018 року (1 256,5 тис. тонн). Зменшення обсягів переробки рядового вугілля пояснюється тим, що зменшилися надходження від постійних постачальників сировини на переробку.
- Випуск хімічної продукції:
– обсяг реалізованої промислової продукції – 371 875,8 тис. грн., що становить 92,6% виконання Програми на рік (401 700,0 тис. грн.) та 77,0% до відповідного періоду 2018 року (482 728,0 тис. грн.). Обсяг відвантаженої промислової продукції (в цінах реалізації) за 12 місяців 2019 року зменшився за рахунок зниження попиту на основні продукти на ринку збуту.
– виробництво промислової продукції по номенклатурі:
- феноло-крезоли – 2 473,8 тонн, що становить 100,4% виконання Програми на рік (2 463 тонн) та 77,1% до аналогічного періоду 2018 року (3 207 тонн);
- нафталіну – 19 077,1 тонн, що становить 94,5% виконання Програми на рік (20 190 тонн) та 86,7% до аналогічного періоду 2018 року (22 014,7 тонн).
- Обсяг виробленої харчової продукції за 12 місяців 2019 року склав 1645 тонн продукції, що становить 83,72 % виконання Програми на рік (1 965 тонн) та 84,9% до аналогічного періоду 2018 року (1937 тонн):
– торти – 12,0 тонн (200% та 150%);
– здобні вироби – 96 тонн (62,7% та 64,4%);
– солодощі східні борошняні 12 тонн (171,4% та 171,4%);
– пряники – 18 тонн (56,3% та 64,3%);
– хлібобулочні вироби –1507 тонн (85,4% та 86,4%).
- За 12 місяців 2019 року чисельності працюючого населення в економічно активних галузях економіки (за даними підприємств) складає 7 804 чол., що на 385 чол. менше або на 4,7% до аналогічного періоду минулого року (з 8 189 до 7 804 чол.).
- За 12 місяців 2019 року фонд оплати праці (за даними підприємств) склав 815 636,3 тис. грн, що в порівнянні з відповідним періодом 2018 року більше на 15,9 % (703835,3 тис грн.), до виконання Програми складає 90,8 % (898 433,7 тис. грн.).
- За 12 місяців 2019 року середньомісячна заробітна плата одного штатного працівника склала 8 709,6 грн., що на 21,6 % більше, в порівнянні з відповідним періодом 2018 року (7161,0 грн.), Програма виконана на 111,9 % (7 780,6 грн.)
- Мале та середнє підприємництво міста Торецьк станом на 01.01.2020 року представлене 1794 суб’єктами (на 101 % більше, ніж станом на 01.01.2019), у тому числі:
– юридичні особи мікробізнесу – 69,
– юридичні особи малого бізнесу – 11,
– юридичні особи середнього бізнесу – 10,
– фізичні особи-підприємці – 1704.
- Обсяг роздрібного товарообігу підприємств (юридичних осіб), які здійснюють господарську діяльність з роздрібної торгівлі та ресторанного господарства, за очікуваними показниками за 2019 рік складає 270 300,0 тис. грн., що на 112,5 % більше у порівнянні з фактичним виконанням за 2018 рік.
- Станом на 01.01.2020 року заборгованість із виплати заробітної плати на підприємствах міста (за даними підприємств) становила 37 789,7 тис. грн., на 01.01.2019 – 6 022,7 тис. грн.
- За 12 місяців 2019 року кількість одержувачів пенсій склало 24 740 особи – збільшення до Програми на 390 особи у зв’язку з зростанням нового призначення пенсій та взяття на облік внутрішньо переміщених осіб (далі – ВПО); до відповідного періоду минулого року збільшення у зв’язку з проведенням верифікації тимчасово переміщених осіб.
- Середньомісячний розмір виплати на 1 пенсіонера за 12 місяців 2019 року склав 4 650,0 грн., що становить 113,96 % до річної Програми та 116,41% до відповідного періоду 2018 року. У порівнянні з 12 місяцями 2018 року середньомісячний розмір виплати збільшився у зв’язку з підвищенням мінімального розміру пенсії, із збільшенням показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачені страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії.
- Чисельність незайнятого населення, які скористуються послугами служби зайнятості за 12 місяців 2019 року складе 674 безробітних осіб
- Станом на 01.01.2020 року на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, перебуває 23 804 осіб пільгової категорії. Це ветерани війни, праці, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС та інші пільговики.
- На 1 січня 2020 року зареєстровано 7761 внутрішньо переміщена особа.
- За 2019 рік виконання зведеного бюджету міста з надходжень до бюджету склали 475 260,0 тис. грн., або 99,3% (-3 425,8 тис. грн.) до уточнених річних показників 2019 року.
У складі доходів місцевого бюджету питома вага трансфертів складає 67,4 відсотки, власних та закріплених доходів – 32,6 відсотки.
- У 2019 році до місцевого бюджету надійшло 315 715,1 тис. грн. трансфертів (90,9% від плану 2019 року та 81,9% до фактичних надходжень у 2018 році), у тому числі:
- трансферти з державного бюджету – 151 971,3 тис. грн. (91,2% до плану 2019 року),
- трансферти з обласного бюджету за рахунок відповідних субвенцій з державного бюджету 139 783,0 тис. грн. (91,8% до плану звітного року),
- трансферти за рахунок ресурсів обласного та інших бюджетів – 22 476,4тис. грн. (91,0% річного плану),
- внутрішні трансферти – 1484,4 тис. грн., або 43,0% планових призначень.
Найбільшу питому вагу (82,4 %) у структурі власних надходжень загального фонду займає податок на доходи фізичних осіб, який надійшов у розмірі 111 082,6 тис. грн., що відповідає 105,2% до плану 2019 року. У порівнянні з минулим роком надходження зросли на 7,0% або на 7 279,0 тис. грн.
Друге місце в структурі власних доходів загального фонду міського бюджету займають місцеві податки (питома вага у власних доходах загального фонду – 12,7 відсотка), які надійшли у розмірі 17 157,2 тис. грн., або 113,7% (+2 065,8 тис. грн.) до розпису 2019 року, з них:
- єдиний податок – 10 966,2 тис. грн., що відповідає 115,1% (+1442,2 тис. грн.) до плану 2019 року; у порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшилися на 23,8% (+2 107,2 тис. грн.);
- податок на майно надійшов у розмірі 6 190,9 тис. грн., у тому числі: податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 69,7 тис. грн., плата за землю – 6 144,1 тис. грн. У порівнянні з 2018 роком платежі збільшилися на 3 527,0 тис. грн. за рахунок скасування з 01.01.2019 року пільг з плати за землю на земельні ділянки, надані для залізниць у межах смуг відведення.
Акцизний податок (питома вага у власних доходах загального фонду – 2,5 відсотка) – надійшов у розмірі 3 380,1 тис. грн., або 111,4% до розпису 2019 року (+346,6 тис. грн.). У порівнянні з минулим роком надходження акцизних податків зменшилися на 6,1% (-221,5тис. грн.) за рахунок акцизного податку з ввезеного та виробленого в Україні пального у зв’язку зі зменшенням зарахувань частки акцизного податку до загального фонду місцевого бюджету міста Торецька на законодавчому рівні.
Плата за адміністративні послуги і адміністративний збір (питома вага у власних доходах загального фонду –1,0 %) надійшли у розмірі 1 307,5 тис. грн., або 132,4% (+320,2 тис. грн.) до плану 2019 року.
Плата за оренду комунального майна (питома вага у власних доходах загального фонду – 0,9 %) надійшла у розмірі 1 208,3 тис. грн., або 102,0% (+23,6 тис. грн.) до плану поточного року.
Інші податки та збори – 696,9 тис. грн. складають 0,5 відсотки в структурі власних надходжень загального фонду, в тому числі: податок на прибуток комунальних підприємств – 28,6 тис. грн., рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення – 7,1 тис. грн., частина чистого прибутку комунальних підприємств – 13,9 тис. грн., адміністративні штрафи та інші санкції – 55,6 тис. грн., штрафи за порушення порядку реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів – 208,6 тис. грн., державне мито – 31,4 тис. грн., надходження коштів від Державного фонду дорогоцінних металів – 4,8 тис. грн., кошти від реалізації безхазяйного майна – 0,2 тис. грн., інші надходження – 346,7 тис. грн.
До бюджету розвитку (спеціальний фонд) грошові кошти не надходили.
Негативним чинником наповнення дохідної частини бюджету є заборгованість по податках, зборах і платежах до зведеного бюджету м. Торецька, яка станом на 01.01.2020 року склала 12 199,8 тис. грн., що на 19,8%, або на 3 003,9 тис. грн. менше податкового боргу, що обліковувався на початок звітного року (15 203,7 тис. грн.).
За 2019 рік видатки бюджету міста склали 479 455,0 тис. грн., або 91,2 % до уточнених річних призначень (525 742,1 тис. грн.), в тому числі за загальним фондом – 430 415,7 тис. грн., або 94,1 % планових призначень (457403,5 тис. грн.), за спеціальним фондом – 49 039,3 тис. грн., або 71,8 % планових призначень (68338,6 тис. грн.).
В цілому спостерігається зменшення видатків бюджету в порівнянні з минулим роком на 10,6 % за рахунок внесення змін до законодавства, а саме перепрофілювання закладів охорони здоров’я в некомерційні підприємства та зміни до порядку запровадження механізму виплати житлових субсидій громадянам на оплату житлово – комунальних послуг.
Найбільш питому вагу (63,7 відсотка) у видатках загального фонду займають видатки на соціально – культурну сферу – 274 044,6 тис. грн.
За 2019 рік економічний ефект від впровадження заходів з енергозбереження – 7 613,8тис. грн., економія ПЕР – 1,068 тис. т. у. п., вартість зекономлених ПЕР – 7 162,6 тис. грн.
Економія ПЕР відбулось за рахунок підприємств промисловості ДП «Торецьквугілля» та ТОВ «НВО «ІНКОР і К» .
За 2019 рік зекономлено:
– природного газу – 0,141 млн. м. куб.;
– електричної енергії – 2,065 млн. кВт год;
– вугілля – 0,225 тис. т.;
– теплоенергія – 1,397 тис. Гк
Інвестиційний розвиток
В рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України Європейського інвестиційного банку (далі – Програма) заплановано до реалізації наступні проєкти (відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01 серпня 2019 року № 175), а саме:
– «Капітальний ремонт (термомодернізація). Заміна вікон та дверей, утеплення фасадів та покрівлі лікувально-терапевтичного корпусу “Центральної міської лікарні” (п’ятиповерховий). Адреса: Донецька область, м. Торецьк, вул. Центральна, 55. (коригування).» на загальну суму 31 370,318 тис. грн. (сума до коригування 20 115,234 тис. грн., Пул 2а);
– «Капітальний ремонт Опорного закладу «Торецька загальноосвітня школа I-III ступенів № 6» військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області. Утеплення фасадів та покрівлі будівлі, заміна вікон та дверей: м. Торецьк, вул. Маяковського 15 (коригування)» на загальну суму 33 475,357 тис. грн. (сума до коригування 25 486,429 тис. грн., Пул 2а);
– «Капітальний ремонт будівлі закладу загальної середньої освіти I-III ступенів № 3 «Спеціалізована школа з поглибленим вивченням англійської мови» військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області за адресою: м. Торецьк, вул. Євгена Седнєва, 3» на загальну суму 34 559,791 тис. грн. (Пул 4).
Після підписання Угод про передачу коштів позики проєктно-кошторисні документації (далі – ПКД) за вищевказаними проєктами було надано на розгляд експертам ПРООН, за результатами якого отримано висновок щодо невідповідності наявних ПКД до діючих норм законодавства України та необхідності їх коригування з проведенням комплексної експертизи. Після коригування проєктно-кошторисних документацій та проходження комплексної експертизи за проєктами, які заплановано реалізувати в рамках Програми (Пул 2а) збільшено загальну кошторисну вартість на 19 244,012 тис. грн. Подальша реалізація зазначених проектів в рамках Програми можлива за умови дофінансування різниці вартості за рахунок місцевих бюджетів. У зв’язку з обмеженістю фінансового ресурсу дофінансувати утворену різницю за рахунок коштів місцевого бюджету не уявляється можливим. Здійснюється пошук джерел фінансування на реалізацію зазначених проєктів.
З метою реалізації проєкту «Капітальний ремонт будівлі закладу загальної середньої освіти I-III ступенів № 3 «Спеціалізована школа з поглибленим вивченням англійської мови» військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області за адресою: м. Торецьк, вул. Євгена Седнєва, 3» в рамках Програми (Пул 4) проведено наступну роботу:
– підписано Угоду про передачу коштів позики;
– погоджено тендерну документацію з Міністерством розвитку громад та територій України .
У 2019 році розпочато реалізацію проєкту «Капітальний ремонт будівлі Опорного закладу «Торецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6» військово-цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області за адресою: м. Торецьк, вул. Маяковського, 15» (далі – проєкт) за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку (далі – ДФРР). Загальна вартість проєкту складає 42 000,272 тис.грн., з них коштів ДФРР – 37 800,272 тис.грн., співфінансування з місцевого (обласного) бюджету – 4 200,00 тис.грн.
Проєктом передбачено проведення капітального ремонту внутрішніх приміщень, благоустрій прилеглої території та матеріально-технічне оснащення опорної школи.
Станом на 01.01.2020 року використано коштів у сумі 22 849,186 тис.грн., у тому числі:
- ДФРР – 18 649,186 тис.грн.;
- місцевого (обласного) бюджету – 4 200,00 тис.грн.
Будівельна готовність об’єкту складає 40%. Виконано роботи з заміни системи опалення, прокладено комп’ютерну мережу, проведено ремонтні роботи з внутрішнього оздоблення стін та стелі третього поверху будівлі, замінено вікна, частково придбано шкільне обладнання, меблі та комп’ютерну техніку. Реалізацію даного проєкту планується завершити протягом 2020 року.
Спеціалістами постійно проводиться моніторинг сайтів вітчизняних і міжнародних організацій, що надають фінансову та консультаційну підтримку з метою налагодження співпраці та отримання грантів.
Основні пріоритети діяльності на 2020 і 2021 роки
- Економічний розвиток та підвищення зайнятості населення.
– відновлення інвестиційної привабливості міста, проведення ребрендінгу з метою формування позитивного іміджу на національному та міжнародному рівнях для залучення інвестицій;
– впровадження в розвиток міської інфраструктури;
– створення сприятливих умов для підвищення експортного потенціалу промислових підприємств, забезпечення умов для їх участі у виставках, форумах та інших заходах, у тому числі міжнародних;
– сприяння розвитку малого та середнього бізнесу, підприємницької ініціативи та самостійної занятості населення, створенню нових робочих місць, у тому числі шляхом створення Індустріального парку;
– підвищення рівня енергоефективності в усіх галузях виробництва і соціальної сфери, використання альтернативних джерел енергії;
– забезпечення ефективного функціонування житлово-комунального господарства та рівня благоустрою міста.
- Підвищення спроможності місцевого самоврядування
– створення спроможної об’єднаної територіальної громади;
– поліпшення забезпечення потреб громадян;
– покращення умов сталого розвитку території громади;
– розробка топографічної основи м. Торецька у державній геодезичній системі координат УСК-2000;
– розробка містобудівної документації.
- Людський розвиток, надання якісних соціальних послуг та вирішення питань ВПО.
– забезпечення зростання заробітної плати та ліквідування боргів з оплати праці;
– недопущення виплати працівникам заробітної плати у розмірах менше ніж передбачено законодавством;
– здійснення компенсаційних виплат, передбачених законодавством;
– підтримка ВПО та населення, яке постраждало внаслідок збройного конфлікту;
– надання мешканцям якісних соціальних та адміністративних послуг шляхом створення Соціального офісу;
- вдосконалення дистанційних форм навчання;
- інформатизація навчального процесу, а саме придбання мультимедійних комплексів для загальноосвітніх навчальних закладів (2020-2021 р.);
- удосконалення та оптимізація мережі навчальних закладів міста;
- поліпшення матеріально-технічної бази, укомплектування кадрового складу, збільшення забезпеченості медичними та лікарськими засобами для приведення якості надання медичних послуг до європейського рівня;
– збереження та розвиток історико-культурної та духовної спадщини міста, створення умов для патріотичного виховання населення.
- Розбудова безпечного середовища.
– впровадження заходів щодо покращення екологічного стану, підвищення рівня екологічної свідомості населення, реалізація концепції щодо роздільного збору відходів;
– сприяння роботі правоохоронних органів для формування безпечного суспільства шляхом роз’яснення прав та обов’язків громадян;
- забезпечити реалізацію комплексних заходів із запобігання, реагування на надзвичайні ситуації, ліквідації їх наслідків;
- утримання та удосконалення системи оповіщення населення у разі виникнення надзвичайної ситуації;
- здійснювати постійне накопичення матеріальних цінностей до резерву на випадок ліквідації надзвичайних ситуацій;
- всебічне інформування населення міста з політичних, економічних і соціальних питань, подальший розвиток міської інформаційної інфраструктури з метою забезпечення прав і інтересів мешканців міста у сфері інформації.
