Бахмутська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області інформує (28.03.2017)

Сплачуємо земельний податок (плату за землю) і подаємо деку із цього податку в разі об’єднання сільрад у поточному році
У разі об’єднання в поточному році сільських рад в об’єднану територіальну громаду плата за землю (земельний податок або орендна плата за землі державної та комунальної власності) сплачується на відкриті Казначейством рахунки по сільських радах, а з нового бюджетного року — на відкриті рахунки для зарахування надходжень із плати за землю до бюджету об’єднаної територіальної громади.
Своєю чергою, форма податкової декларації з плати за землю (земельний податок і/або орендна плата за земельні ділянки державної чи комунальної власності) передбачає заповнення коду органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельної(их) ділянки(ок) за Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України.
(Підкатегорія 112.06 системи «ЗІР»).
Сплата орендної плати у разі не внесення змін до договору оренди землі
Чи повинен орендар сплачувати орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності згідно з новою нормативною грошовою оцінкою, затвердженою органом місцевого самоврядування, у разі не внесення змін до договору оренди землі?
Згідно з п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Для визначення розміру орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок (п. 289.1 ст. 289 ПКУ).
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, який відповідно до ст. 23 Закону України від 11 грудня 2003 року № 1378-IV «Про оцінку земель» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 1378) видається відповідним територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.
Правові засади проведення оцінки земель в Україні визначено Законом України від 11 грудня 2003 року № 1378-IV «Про оцінку земель» (далі – Закон № 1378).
Підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (ст. 15 Закону № 1378).
Періодичність проведення нормативної грошової оцінки земель (не рідше одного разу на 5-7 років) визначено ст. 18 Закону № 1378.
Пунктом 5 Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2004 року № 220 із змінами та доповненнями (далі – Типовий договір), передбачено відображення нормативної грошової оцінки земельної ділянки (земельних ділянок) на дату укладення договору.
Розмір орендної плати переглядається, зокрема у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки (земельних ділянок) державної та комунальної власності (п. 13 Типового договору).
Відповідно до частини першої ст. 73 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення органів місцевого самоврядування є обов’язковими для виконання.
Враховуючи викладене, якщо органи місцевого самоврядування приймають рішення про нову нормативну грошову оцінку землі з урахуванням вимог щодо строку його прийняття та оприлюднення, розмір орендної плати обчислюється із застосовуванням такої нормативної грошової оцінки.
Сільгоспвиробникам дозволили використати кошти, заблоковані на електронних ПДВ-рахунках у січні 2017 року
Сільгосптоваровиробникам, які до 2017 року застосовували спецрежим обкладення ПДВ, нарешті дозволять у період до 31.12.2017 р. збільшити реєстраційну суму для податкових накладних/розрахунків коригування, визначену п. 2001.3ПКУ, на суму коштів, що перераховувалися з 1 по 30 січня 2017 року на спецрахунки сільгосппідприємств, які до 1 січня 2017 року застосовували спецрежим оподаткування згідно зі ст. 209 ПКУ. Причому така сума не повинна перевищувати суму, що мала спрямовуватися на спецрахунок суб’єкта ПДВшного спецрежиму, згідно з податковою звітністю за грудень 2016 року, за винятком уточнюючих розрахунків.
Таке збільшення має здійснюватися одноразово за заявою платника податку, поданою в довільній формі до ДФС, разом із копіями платіжних доручень платника, завірених у встановленому порядку банком, які підтверджують таке перерахування.
Окрім того, у межах суми цього збільшення платник податку матиме право подати до ДФС заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню з рахунка в системі електронного адміністрування ПДВ такого платника податку на його поточний рахунок згідно з п. 2001.6 ПКУ.
Витрати відрядженого на таксі — додаткове благо
У разі якщо юридична особа компенсує своєму найманому працівникові витрати на таксі, які були понесені ним під час відрядження як у межах території України, так і за кордоном, сума зазначеної компенсації підлягає обкладенню ПДФО як додаткове благо.
Оскільки лише положення Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Мінфіну України від 13.03.1998 р. № 59 (далі — Інструкція № 59), містять поняття автомобільного транспорту загального користування, то в разі вирішення питання щодо оподаткування суми відшкодованих витрат на таксі, понесених найманим працівником під час відрядження в межах території України, слід керуватися цією Інструкцією.
Відрядженому в межах території України працівникові відшкодовуються витрати на проїзд (у т.ч. перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) до місця відрядження та назад у розмірі вартості проїзду повітряним, залізничним, водним й автомобільним транспортом загального користування (крім таксі) з урахуванням усіх витрат, пов’язаних із придбанням проїзних квитків і користуванням постільними речами в поїздах, і страхових платежів на транспорті.
Витрати за користування таксі чи оренду автотранспорту під час відрядження за кордоном можуть бути відшкодовані платнику податку лише з дозволу керівника підприємства (згідно з підтвердними документами).
Беручи до уваги те, що витрати на таксі, котрі були понесені найманим працівником під час відрядження як у межах території України, так і за кордоном, не підлягають обов’язковому відшкодуванню, але за рішенням керівника юридичної особи ці витрати були відшкодовані працівнику, то сума таких витрат вважатиметься додатковим благом.
(Лист ГУ ДФС у м. Києві листі від 17.03.2017 р. № 5586/10/26-15-13-01-12).
Навчання за рахунок підприємства – що змінилося
Новою редакцією пункту 165.1.21 статті 165 Податкового кодексу України суттєво збільшено суму, яку юридична чи фізична особа може сплатити за навчання іншої фізичної особи в українських вищих та професійно-технічних закладах без оподаткування такої суми ПДФО. Наразі це трикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи ( у 2017 році – 9600 грн.). У минулих роках таким критерієм був граничний розмір доходу у вигляді зарплати, який давав право на отримання податкової соціальної пільги.
Крім того, з 1 січня 2017 року для студентів, які вивчилися коштом роботодавця скасовано обов’язок з відпрацювання у такого роботодавця протягом 3 років після закінчення навчального закладу. У попередній редакції п. 165.1.21 статті 165 ПКУ діяла норма, яка передбачала оподаткування ПДФО усієї суми, сплаченої за навчання у випадку припинення працівником трудових відносин з роботодавцем протягом періоду такого навчання або до закінчення третього календарного року від року, в якому закінчується таке навчання.
Дивіденди від неплатників податку на прибуток оподатковуватимуться за ставкою 9%
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 р. № 1797-VIII встановлено оподаткування ПДФО у половинному розмірі загальної ставки (18%), тобто за ставкою 9%, дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток.
Але, завдяки суперечностям, які виникли під час прийняття правок до Закону № 1797-VIII, ця норма не набрала чинності та платники податків не змогли скористатися новими правилами щодо оподаткування дивідендів.
Проблему вирішено с прийняттям законопроекту № 6210 шляхом уточнення редакції абзацу третьому пункту 1 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 21.12.2016 р. № 1797-VIII. Усунена наявна суперечність щодо набрання чинності абзацу третього пункту 76 розділу I вказаного Закону, який визначає ставки податку на доходи фізичних осіб на пасивні доходи, та ПКУ доповнено підпунктом 167.5.4 такого змісту:
«167.5.4. у половинному розмірі ставки, встановленої у пункті 167.1 цієї статті – для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток».
На сайті Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики зазначається, що ця норма застосовується з 1 січня 2017 року.
Затверджено перелік товарів, на які поширюється металобрухтова пільга з ПДВ
Наприкінці минулого року було продовжено режим звільнення від обкладення ПДВ операцій із брухтом та відходами чорних і кольорових металів до 1 січня 2019 року. Відповідна норма передбачена в п. 23 подрозділу 2 р. XX ПКУ і діє з 01.01.2017 р.
Перелік такого металобрухту затверджено постановою від 12.01.2011 р. № 15, дію якої Уряд подовжив до 01.01.2019 р.
Так, у листі від 20.01.2017 р. № 1298/7/99-99-15-03-02-17 ДФС повідомляє, що з 1 січня і до дати набрання чинності нормативно-правовим актом Кабміну, котрий визначатиме переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово (починаючи з 01.01.2017 р.) звільняються від обкладення ПДВ, слід використовувати переліки, затверджені постановою Кабміну від 12.01.2011 р. № 15.
Як заповнити податкову накладну на послуги оренди з компенсацією комунальних послуг
Податкова накладна складається постачальником (орендодавцем) на суму орендної плати, яка включає відшкодування (компенсацію) витрат, пов’язаних з утриманням й обслуговуванням орендованого майна. У такій податковій накладній в окремих рядках зазначаються обов’язкові реквізити, зокрема:
- опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
- ціна постачання без урахування ПДВ;
- ставка податку та відповідна сума ПДВ у цифровому значенні;
- загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ;
- код послуги згідно з ДКПП.
У разі якщо на дату складання документа, що засвідчує факт постачання послуг (наприклад, останній календарний день місяця) фактична вартість орендної плати відрізняється від розрахункової, яка була сплачена раніше, до такої податкової накладної має бути складений та зареєстрований у ЄРПН у встановлений ПКУ строк відповідний розрахунок коригування.
Про оподаткування добових у розмірах вище граничних
Під час надання податковим агентом доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких установлені ПКУ, помножена на коефіцієнт. Тобто саме збільшення вартості доходу, наданого в негрошовій формі, надає змогу податковому агенту сплатити ПДФО винятково із цього доходу.
Тож, якщо розмір добових витрат на відрядження перевищує встановлені пп. 170.9.1 ПКУ норми, сума такого перевищення є об’єктом обкладення ПДФО й визначається в порядку, установленому п. 164.5 ПКУ, тобто із застосуванням коефіцієнта.
За умови якщо податковий агент приймає рішення щодо проведення нарахування та сплати ПДФО з нарахованого (виплаченого) доходу за рахунок власних коштів, то сума коштів у розмірі неутриманого податку є доходом у вигляді додаткового блага й обкладається ПДФО та військовим збором на загальних підставах.
Донеччина: 7770 громадян отримали картку платника податків у лютому 2017 року
З початку 2017 року за отриманням адміністративних, консультативних та інформаційних послуг до органів фіскальної служби Донеччини звернулись понад 414 тис. громадян та представників бізнесу. У лютому їм було надано понад 15,7 тисяч адмінпослуг, що у порівнянні з аналогічним періодом минулого року більше на 16%.
Видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків залишається найбільш популярною адміністративною послугою, що надає фіскальна служба Донеччини. У лютому 2017 року громадяни отримали 7770 таких карток, їх питома вага від загальної кількості отриманих у звітному місяці адмінпослуг – майже 50%.
Друге місце за попитом адмінпослуг з показником у 11% посідає надання витягу з реєстру платників єдиного податку. У лютому було надано 1788 таких витягів.
Трійцю найбільш запитуваних послуг замикає реєстрація платника єдиного податку – 9% від загальної кількості отриманих адмінпослуг. У лютому поточного року зареєстровано 1419 платників єдиного податку.
Безпосередньо Головним управлінням ДФС у Донецькій області за звітний період надано 474 адмінпослуги: видано 430 ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами (з них 233 і 197 ліцензій відповідно), а також 44 реєстраційних номери облікової картки платника податків.
З більш детальною інформацією щодо контактів та адрес Центрів обслуговування платників можна ознайомитись на офіційному субсайті ГУ ДФС у Донецькій області за посиланням http://dn.sfs.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/
Головним управлінням ДФС у Донецькій області продовжується проведення комплексу широкомасштабних організаційно-практичних заходів «Акциз-2016» щодо протидії незаконному виготовленню та обігу підакцизних товарів, збільшенню надходжень акцизного податку. Дії співробітників в рамках операції «Акциз-2017» направлені на постійний моніторинг ринку товарів даної групи та запобігання розповсюдження фальсифікату.
За січень-лютий поточного року в рамках операції вилучено з незаконного обігу підакцизних товарів на суму майже 14 млн грн, у тому числі алкогольних напоїв – на 2,1 млн грн, спирту – на 0,06 млн грн, тютюнових виробів – на 1,3 млн грн, тютюну (сировина) – на 7,3 млн грн, пально-мастильних матеріалів – на 2,3 млн грн, а також автомобіль вартістю майже 0,7 млн гривень. Також викрито та припинено незаконну діяльність 2-х підпільних виробництв фальсифікованих підакцизних товарів, по яким до Єдиного реєстру досудових розслідувань (ЄРДР) внесено інформацію щодо відкриття кримінальних проваджень за ч.3 ст. 204 Кримінального кодексу України (незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів).
У тому числі всього в рамках операції «Акциз-2017» в поточному році до ЄРДР внесено 3 кримінальних провадження за ст. 204 КК України, по яким вилучено підакцизних товарів на суму майже 13 млн гривень.
Головним управлінням ДФС у Донецькій області продовжується проведення комплексу широкомасштабних організаційно-практичних заходів в рамках операції «Акциз-2017» щодо протидії незаконному виготовленню та обігу підакцизних товарів, збільшенню надходжень акцизного податку.
В період з 17.03.2017 по 19.03.2017 співробітниками податкової міліції у Донецькій області спільно з Прокуратурою Донецької області та Об’єднаним штабом Центрального управління Служби безпеки України в районі проведення АТО в рамках оперативного супроводження досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ч. 3 ст. 204 Кримінального кодексу України за фактом реалізації незаконно виготовлених алкогольних напоїв, що призвело до отруєння громадянина України, проведено 19 обшуків торгівельних об’єктів та складських приміщень, розташованих на території Донецької області.
За результатами проведених обшуків за місцями виробництва, зберігання та реалізації незаконно виготовленої підакцизної продукції виявлено та вилучено фальсифіковану алкогольну продукцію, а саме: фальсифіковані алкогольні напої у кількості 185 тис. пляшок (15926 дал) на загальну суму 27,2 млн грн, купаж фальсифікованої горілки та коньяку, розлитий у 667 пластикових пляшок об’ємом 5 літрів кожна, всього 330 дал на суму 300 тис. грн, спирт у кількості 5 дал на суму 6,5 тис. грн, грошові кошти у сумі 508,8 тис. грн, 7 системних комп’ютерних блоків, 11 жорстких дисків, 4 ноутбука, 3 печатки та чорнові записи, обладнання, засоби, матеріали, велику кількість ароматичних добавок (концентратів) для виробництва коньяку, тару, сировину та інструкцію для виготовлення фальсифікованих алкогольних напоїв.
Всього з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на суму 27,5 млн грн та обладнання на суму 50 тис. гривень.
Слідство триває.
Виявлені на Донеччині порушники митного законодавства сплатили 54 тис. грн штрафних санкцій
Протягом січня-лютого 2017 року фахівцями Донецької митниці ДФС виявлено та задокументованодва порушення митних правил.
До Управління служби безпеки України в Донецькій області направлено 2 повідомлення про протиправні діяння, що містять ознаки кримінальних правопорушень. За одним з порушень митних правил зареєстровано кримінальне провадження за ст. 305 Кримінального кодексу України (контрабанда наркотичних засобів). Матеріали за іншим порушенням приєднані до раніше зареєстрованого кримінального провадження за ст.15 та ч.5 ст. 191 Кримінального кодексу України (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем).
По двом суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності, які здійснювали митне оформлення в зоні діяльності митниці, направлено матеріали щодо проведення контрольно-перевірочних заходів до Головних управлінь ДФС Донецької та Харківської областей.
Упродовж звітного періоду в рамках операції «Рубіж-2017» спільно із правоохоронними органами Донецької області в результаті відпрацювання інформації, отриманої митницею, виявлено 2 порушення митних правил із реально вилученими предметами на суму майже 39 тис. грн, що на 80%, або на 31 тис. грн, більше, ніж за відповідний період минулого року.
Значно активізувався напрямок аналітично-пошукової роботи. Так, за звітний період фахівцями управління протидії митним правопорушенням Донецької митниці ДФС до митних органів країн ЄС, СНД та Грузії направлено 7 запитів, що в 3 рази більше, ніж за відповідний період 2016 року.
До Державного бюджету України протягом перших двох місяців 2017 року митницею перераховано штрафних санкцій за порушення митного законодавства на суму більше 54 тис. грн, що на 12% перевищує показники минуло року.
Податковою міліцією Донеччини розпочато 10 досудових розслідувань за фактами ухиленням від сплати ПДВ на 37,5 млн гривень
Податковою міліцією Головного управління ДФС у Донецькій області продовжується проведення комплексу широкомасштабних організаційно-практичних заходів, направлених на боротьбу зі злочинами, пов’язаними з ухиленням від сплати ПДВ.
З початку поточного року за злочинами, пов’язаними з ухиленням від сплати ПДВ, розпочато 10 досудових розслідувань за ч.3 ст.212 Кримінального кодексу України на загальну суму 37,5 млн грн, в т.ч. 3 – за фактом неправомірного використання спецрежиму сільськогосподарського виробника на суму 11 млн гривень.
