тризуб
Торецька міська військово-цивільна адміністрація
Бахмутського району Донецької області

Артемівська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області інформує (21.02.2017)

Через електронний кабінет можна подавати в комплекті декларацію та додатки

Через онлайновий сервіс «Електронний кабінет платника податків» кожен платник має змогу формувати податкову звітність в електронному вигляді в одному пакеті (декларація + додатки) і надсилати її до органів ДФС у режимі реального часу. Використовуючи електронний сервіс «Електронний кабінет платника податків», кожен платник економить час і має змогу не лише підготувати, заповнити й надіслати податкову звітність в електронному вигляді, але й переглядати дані про стан розрахунків із бюджетом.

Вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Щодо реалізації пального

Продаж пального в ємностях до 2 л не вважається реалізацією пального – внесено зміни до визначення терміна «реалізація пального» (для цілей оподаткування акцизним податком), відповідно до яких реалізацією пального не вважаються операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 2 л (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками (абзац другий п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

Змінами, внесеними до п. 231.1 ст. 231 Кодексу, уточнено випадки, в яких акцизні накладні обов’язково складаються платниками податку на обсяги пального, зокрема:

використаного для власного споживання;

реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених ст. 229 Кодексу, якою передбачено нульову ставку акцизного податку залежно від напрямів використання підакцизних товарів.

Також встановлено обов’язок виробника пального в споживчій тарі ємністю до 2 л (включно) складати акцизну накладну на обсяги такого пального.

Роздрібний акцизний податок з пального скасовано – акцизний податок з роздрібного продажу пального (0,042 євро за 1 л, який сплачувався до місцевих бюджетів за місцезнаходженням АЗС та/або АГЗС) перенесено до основної ставки акцизного податку, що сплачується виробниками та імпортерами.

(Лист ДФСУ від08.02.2017 р.  № 3080/7/99-99-12-03-03-17)

Податок на прибуток для сільгосппідприємств

Підпункт 134.1.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено абзацом одинадцятим, де визначено, як сільгосппідприємства – платники податку на прибуток, які обрали річний податковий період (починається з 1 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня поточного звітного року), повинні обчислювати фінансовий результат до оподаткування за податковий (звітний) період. 

Для цього фінрезультат до оподаткування за минулий звітний рік слід зменшити на фінрезультат до оподаткування за перше півріччя такого року і збільшити на фінрезультат до оподаткування за перше півріччя поточного звітного року. Фінрезультат до оподаткування визначається відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.

Сільгосппідприємства з річним звітним періодом разом з декларацією повинні подавати фінансову звітність за перше півріччя минулого звітного року, за минулий звітний рік і перше півріччя поточного звітного року.

ПДВ для сільгосппідприємств

Припинено норму ПКУ (ст.209 ПКУ), згідно з якою для сільськогосподарських товаровиробників діяв спеціальний режим оподаткування ПДВ. Проте передбачено надання бюджетних дотацій сільськогосподарським товаровиробникам, внесених до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України».

Податок на майно для сільгосппідприємств

Змінами, внесеними в пп. 266.5.1 ПК, збільшена максимальна ставка податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок на майно). Тепер для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, які знаходяться у власності фізичних та юридичних осіб, ставка податку за 1 м кв. не може перевищувати 1,5% мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року. Раніше максимальна ставка могла бути не більше 3%.

Такі зміни пов’язані зі збільшенням з 2017 року більш ніж удвічі мінімальної заробітної плати.

Крім того, встановлено, що з 1 січня 2017 року та до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік визначені раніше ставки податку на майно застосовуються з коефіцієнтом 0,5.

Земельний податок за землі державної і

комунальної власності для сільгосппідприємств

Змінами, внесеними до п. 274.1 та 277.1 ПКУ, для сільгоспугідь встановлена не тільки максимальна, а й мінімальна ставка земельного податку. Відтепер ставка податку за сільгоспугіддя, нормативна грошова оцінка яких проведена, не може бути менше 0,3% і більше 1%. Для сільгоспугідь, які знаходяться за межами населених пунктів і нормативно грошова оцінка яких не проведена, ставка податку не може бути менше 0,3% і більше 5%.

При розрахунку плати за землю на 2017 рік слід застосовувати вимоги п. 8 підрозділу 6 ПКУ в значенні:

– для сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ і покладів) – 100%;

– земель несільськогосподарського призначення – 106%.

Земельні ділянки, розташовані на території населених пунктів, на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення та які перебувають у власності та/або користуванні платників єдиного податку четвертої групи, не є об’єктом оподаткування єдиним податком у період з 14 квітня 2014 року до 31 грудня року, в якому завершено антитерористичну операцію;

Транспортний податок для сільгосппідприємств

У зв’язку зі значним підвищенням розміру мінімальної заробітної плати змінений також об’єкт оподаткування транспортним податком. Так, з 2017 року об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких пройшло не більше 5 років (включно) і середня ринкова вартість яких становить понад 375 мінімальних заробітних плат, встановленої законом на 1 січня звітного року. Відповідні зміни внесені в пп. 267.2.1 ПКУ. Раніше мінімальна ринкова вартість становила 750 мінімальних заробітних плат. Отже, тепер об’єктом оподаткування є автомобілі, вартість яких перевищує 1 200 000 грн. (3 200 Х 375).

Єдиний податок для платників четвертої групи

Для платників єдиного податку (далі – ЄП) виключено з ПКУ норму, згідно з якою підставою для нарахування ЄП платникам четвертої групи є дані Державного земельного кадастру та/або Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

З 1 січня поточного року ставки єдиного податку для платників єдиного податку четвертої групи збільшені більш ніж на 15% і складають (у відсотках від бази оподаткування):

– для ріллі, сіножатей і пасовищ (крім ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах і на поліських територіях, а також сільгоспугідь, які знаходяться в умовах закритого грунту) – 0,95 (було 0,81);

– ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, – 0,57  (було 0,49);

– багаторічних насаджень (крім багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях) – 0,57 (було 0,49);

– багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, – 0,19 (було 0,16); сільгоспугідь, які знаходяться в умовах закритого ґрунту, – 6,33 (було 5,4).

Ставка податку для земель водного фонду не змінилася і становить 2,43%.

Щодо проведення індексації у 2017 році нормативної грошової оцінки землі для платників єдиного податку четвертої групи слід керуватися вимогами листа Міністерства фінансів України від 19.01.2017 №31-11150-09-10/1342, згідно з яким з врахуванням особливостей, визначених п. 5 підрозділу 8 Розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, застосовуються наступні коефіцієнти індексації:

– за 2015 рік – 100%;

– за 2016 рік – 112,4% (значення індексу споживчих цін).

 

Постачання медичних послуг: нюанси оподаткування ПДВ

У разі якщо операція з постачання медичних послуг здійснюється платником податку — закладом охорони здоров’я, що має ліцензію на їх постачання, і такі медичні послуги відсутні у переліку, визначеному в абзацах «а» — «о» пп. 197.1.5 п. 197.1 ст. 197 Податкового кодексу, то така операція звільняється від оподаткування ПДВ.

У разі якщо операція з постачання медичних послуг здійснюється платником податку — закладом охорони здоров’я, що має ліцензію на їх постачання, і такі медичні послуги наявні у переліку, визначеному в абзацах «а» — «о» пп. 197.1.5 п. 197.1 ст. 197 Кодексу, то така операція оподатковується ПДВ у загальновстановленому порядку з нарахуванням податкових зобов’язань з ПДВ за основною ставкою.

На дату виникнення податкових зобов’язань з ПДВ за операцією з постачання медичних послуг платник податку (заклад охорони здоров’я) зобов’язаний скласти і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну.

(Лист ДФС України від 20.01.2017р. № 1116/6/99-99-15-03-02-15)

 

 

 

 

 

Обсяг витраченого пального перевищує

отриманий — чи виникатиме податкове зобов’язання?

У разі якщо підприємство здійснює будь-які операції, передбачені абзацом другим пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу, то воно є особою, яка реалізує пальне, і відповідно до пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 цього Кодексу є платником акцизного податку з реалізації пального.

При цьому податкове зобов’язання зі сплати акцизного податку у разі здійснення підприємством операцій з реалізації пального виникатиме тільки у випадку перевищення обсягу витраченого (реалізованого) пального над отриманим.

(Лист ДФС України від 15.02.2017 р. № 3075/6/99-99-15-03-03-15)

У січні в розпорядження громад

Донеччини надійшло на 200 мільйонів

гривень більше, ніж торік

За результатами січня 2017 року місцеві бюджети Донецької області отримали понад 627 млн грн, що на 207 млн грн більше, ніж за перший місяць минулого року.

Зокрема, найбільша сума податкових платежів залишилась в розпорядженні громади м. Маріуполя, а саме понад 187 млн гривень. У два рази менше отримали громади Покровського та Бахмутського районів – 90 та 83 млн грн відповідно. Збільшення надходжень до місцевих бюджетів регіону, насамперед, відбулось завдяки плідній співпраці органів місцевого самоврядування, платників податків та фіскальних органів області.

Основний бюджетоформуючий податок місцевих громад – податок на доходи фізичних осіб. У січні з доходів мешканців Донеччини надійшло понад 400 млн грн зазначеного податку. Тому важливою залишається робота з детінізація робочих місць. Враховуючи підвищення з 1 січня 2017 року рівня мінімальної заробітної плати, та за умови порядності роботодавців очікується підвищення надходжень до місцевих бюджетів Донеччини.

Значну роль в наповненні місцевих бюджетів також відіграє єдиний податок. Січневі надходження становлять 76 млн грн, що майже удвічі більше надходжень відповідного періоду 2016 року.

Також з початку 2017 року в порівнянні з показниками минулого року спостерігається приріст плати за землю на 15 млн гривень. Надходження у першому місяці поточного року склали 68 млн гривень.

 

ГУ ДФС у Донецькій області: у минулому році

за рахунок реалізації безхазяйного

майна надійшло понад 2,4 млн гривень

У 2016 році від реалізації товарів та майна, що перейшли у власність держави, до бюджетів усіх рівнів надійшло 2,44 млн грн, що у 2,8 рази перевищує аналогічні надходження 2015 року. Відповідно до розподілу коштів 93% від загальної суми надходжень, а саме 2,27 млн грн надійшло до державного бюджету країни. Місцеві скарбниці регіону отримали понад 176 тис. гривень.

Крім того, за перший місяць 2017 року до бюджетів всіх рівнів за рахунок реалізації безхазяйного майна надійшло 15,2 тис. гривень.

З початку 2016 року органами фіскальної служби Донецької області виявлено та поставлено на облік 3 випадки майна з ознаками безхазяйного на загальну суму 1,14 млн грн, що майже у 10 разів або на 1,25 млн грн перевищує показники 2015 року.

Загалом, на обліку фіскальних органів області перебуває безхазяйне майно на суму 2,79 млн гривень.

Фахівцями фіскальної слубжи Донеччини продовжується організація роботи з виявлення, обліку, зберігання, оцінки та розпорядження безхазяйним майном. Слід зазначити, що у цьому напрямку налагоджена дієва співпраця  з правоохоронними органами та органами місцевого самоврядування області.

Реалізацію безхазяйного майна, яке перейшло у власність держави, проводять уповноважені торговельні організації на конкурсних умовах – через аукціон або біржові торги. Ознайомитись з єдиним реєстром суб’єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави, можна за посиланням http://dn.sfs.gov.ua/diialnist/realizatsiya-zastavnogo-ta-bezhazyaynog/128336.html.

Податкова міліція Донеччини у січні 2017 року

поповнила держбюджет на 2,2 млн гривень

З початку 2017рокузаматеріаламиспівробітників оперативного управління ГУ ДФС у Донецькій областізареєстровано8кримінальних проваджень, з них:

5за фактамиухиленнявідсплатиподатків в особливовеликих розмірах;

2за фактом реалізації фальсифікованихпідакцизних товарів;

– 1 за фактом фінансування тероризму.

 За перший місяць 2017 року за кримінальними провадженнями стягнуто до бюджету 2,2 млн грн, з них по закінченим кримінальним провадженням –        1 млн гривень.

Також працівниками податкової міліції Донецької області у січні 2017 року припинено діяльність 1-го «ковертаційного центру» та 1-го цеху підпільного виробництва лікеро-горілчаних виробів.

           Спрямованодо судузобвинувальним актом1кримінальне провадження.

Підрозділи аудиту Донеччини забезпечили

додаткових надходжень до бюджету понад 4 млн гривень

Одним із пріоритетних напрямків роботи підрозділу аудиту залишається відпрацювання підприємств виключно ризикоорієнтовної категорії, тобто спрямовані на тих платників, які мають податкові ризики в своїй діяльності або свідомо використовують схеми мінімізації податків, тим самим зменшуючи надходження до бюджету.

У січні 2017 року фахівці підрозділів податкового аудиту фіскальної служби Донецької області провели 17 документальних перевірок. За виявлені у ході перевірочних заходів порушення законодавства до бюджету донараховано понад 4,1 мільйон гривень.

Деклараційна кампанія 2017: на Донеччині

кількість поданих громадянами декларацій збільшилась на 30%

Головне управління ДФС у Донецькій області нагадує, що з 1 січня 2017 року розпочато кампанію декларування доходів громадян отриманих у минулому році. Останній день подання декларації за 2016 рік для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність – 3 травня 2017 року.

Кампанія декларування – 2017 на Донеччини розпочалась активно. Так, лише у січні поточного року вже 665 громадян області задекларували свої доходи, що на 160 поданих декларацій або на 30% перевищує минулорічні показники. Загальна сума задекларованих за 2016 рік доходів – майже 37 млн гривень. При цьому, до сплати в бюджет декларантами нараховано 2,4 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 0,5 млн грн військового збору.

Доходи в сумі понад 1 мільйон гривень задекларували 2мешканця Донеччини. Сума задекларованого ними доходу склала 2,3 млн гривень.

Основними декларантами з початку 2017 року є громадяни, які задекларували наступні види доходів:

– 26,8 млн грн – доходи, отримані від прийняття спадщини (327 декларацій);

– 1,5 млн грн – доходи від продажу транспорту або нерухомого майна    (28 декларацій);

– 0,5 млн грн – доходи від надання в оренду нерухомості та земельних ділянок (53 декларації).

Крім того, з початку деклараційної кампанії на отримання податкової знижки вже подали документи 19мешканцівДонеччини, сума податку на повернення з бюджету складає 30 тис. гривень.

Нагадуємо, що реалізувати своє право на отримання податкової знижки громадяни можуть впродовж всього поточного року.

 

Начальник  АОДПІ                                                                                                                    А.І. Данилю