тризуб
Торецька міська військова адміністрація
Бахмутського району Донецької області

Артемівська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області інформує (14.02.2017)

Шановні, платники податків!

Звертаємо Вашу увагу на те, що у цей складний час мають місце випадки звернення шахраїв до суб’єктів господарювання від імені керівництва Артемівської ОДПІ з метою отримання грошових коштів, матеріальної допомоги та інше.  

Не піддавайтесь на провокації шахраїв.

У разі таких фактів негайно звертайтеся за телефонами – 102,  44-60-02.

Заповнення поля «Призначення платежу»

Відповідно до пункту 10 наказу Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів», зареєстрованого Міністерством юстиції України від 12.08.2015 №974/27419, у розрахунковому документі у полі «Призначення платежу» необхідно вказувати наступні коди видів сплати:

117 – надходження до бюджету коштів платника податків, щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство,

140 – надходження до бюджету коштів у рахунок погашення податкового боргу/недоїмки з єдиного внеску,

145 – надходження розстрочених (відстрочених) сум,

147 – стягнення в межах виконавчого провадження,

149 – надходження до бюджету коштів від реалізації безхазяйного майна, знахідок, спадкового майна, валютних цінностей і грошових коштів, власники яких не відомі, а також скарбів.

 

До уваги суб’єктів господарювання,

які перевозять товари до/з неконтрольованої території

Довідкова інформація з питань оформлення заяв на внесення до переліків суб’єктів підприємницької діяльності та груп товарів на перевезення до неконтрольованої території (з неконтрольованої території) залізничним транспортом надається за телефонами +380663380880, +380444651326, +380444651327.

 

Строк подання юридичними особами –

власниками земельних ділянок

податкової декларації плати за землю – 20 лютого

Згідно з п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше  20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п.286.3 ст.286 ПКУ).

Відповідно до п.286.4 ст.286 ПКУ за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни протягом року об’єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, в якому відбулися такі зміни.

 

Які суми не включаються до складу доходу

юридичної особи-платника єдиного податку

Відповідно до п. 292.11 ст. 292 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до складу доходу, визначеного цією статтею, не включаються:

1) суми податку на додану вартість;

2) суми коштів, отриманих за внутрішніми розрахунками між структурними підрозділами платника єдиного податку;

3) суми фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, отриманої та поверненої протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, та суми кредитів;

4) суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з бюджетів або державних цільових фондів, у тому числі в межах державних або місцевих програм;

5) суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) – платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів;

6) суми коштів, що надійшли як оплата товарів (робіт, послуг), реалізованих у період сплати інших податків і зборів, встановлених ПКУ, вартість яких була включена до доходу юридичної особи при обчисленні податку на прибуток підприємств;

7) суми податку на додану вартість, що надійшли у вартості товарів (виконаних робіт, наданих послуг), відвантажених (поставлених) у період сплати інших податків і зборів, встановлених ПКУ;

8) суми коштів та вартість майна, внесені засновниками або учасниками платника єдиного податку до статутного капіталу такого платника;

9) суми коштів у частині надмірно сплачених податків і зборів, встановлених ПКУ, та суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що повертаються платнику єдиного податку з бюджетів або державних цільових фондів;

10) дивіденди, отримані платником єдиного податку – юридичною особою від інших платників податків, оподатковані в порядку, визначеному ПКУ.

 

Оновлено Додаток 4 до декларації екоподатку

Мінфін затвердив зміни до форми Податкової декларації екологічного податку, а саме було оновлено Додаток 4 «Розрахунок за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені)».

Зокрема Додаток 4 до декларації екологічного податку доповнено рядками 4.2.1.2.4, 4.2.2.2.4, 4.2.2.2.4, 4.3.1.2.4, 4.3.2.2.4«коригуючий коефіцієнт».

Такі зміни затверджено наказом Мінфіну України від 28.12.2016 р. № 1177.

Оновлена форма Додатка 4 до декларації екологічного податку набере чинності 21 лютого 2017 року (із дня офіційного опублікування наказу Мінфіну України від 28.12.2016 р. № 1177, який готується до опублікування в бюлетені «Офіційний вісник України» № 15 за 21.02.2017 р.).

 

Ліквідували непридатні до використання

необоротні активи й отримали металобрухт: ПДВ-наслідки

Якщо платник ПДВ постачає відходи та брухт чорних і кольорових металів, які утворилися внаслідок переробки, обробки, плавлення товарів (сировини, матеріалів, заготовок тощо) на виробництві, будівництві, розібрання (демонтажу) ліквідованих основних фондів й інших подібних операцій, він зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання згідно з пп. «б» п. 198.5 ПКУ за умови формування податкового кредиту за необоротними активами, які повністю використовуються в операціях, звільнених від обкладення ПДВ.

При цьому визначена абз. 2 п. 45 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ можливість не застосовувати норми п. 198.5 ПКУ використовується лише за участю виробничих необоротних активів в операціях, за якими діє режим звільнення від обкладення ПДВ, згідно з абз. 1 п. 45 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ, тобто для операцій із постачання на митній території України вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2703 00 00 00, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД.

Таким чином, у разі здійснення операцій, звільнених від обкладення ПДВ, відповідно до п. 23 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ (постачання відходів і брухту чорних металів), на залишкову вартість виробничих необоротних активів, що ліквідовані, повинні бути нараховані податкові зобов’язання, згідно з пп. «б» п. 198.5 ПКУ.

Отже, під час ліквідації виробничих необоротних активів нараховується зобов’язання на залишкову вартість таких активів, а операції з постачання брухту, що при цьому утворився, звільняються від оподаткування.

 

Рентна плата за користування надрами: що змінилось у 2017 році

Із 1 січня 2017 року під час справляння рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин і рентної плати за користування надрами з метою, не пов’язаною з видобуванням корисних копалин, необхідно брати до уваги такі новації.

1. Платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин визначено суб’єктів господарювання, що виконують роботи, проведення яких потребує отримання погодження Державної служби геології та надр України.

2. До об’єкта оподаткування рентною платою за користування надрами для видобування корисних копалин віднесено обсяг корисної копалини (мінеральної сировини), видобутої під час виконання робіт, що потребують погодження Держгеонадрами, у т.ч. під час виконання робіт в акваторіях водних об’єктів.

3. Виключено положення:

  • про порядок визначення фактичної ціни реалізації для руд чорних, кольорових і легувальних металів, урановмісних руд;
  • якими встановлювався порядок визначення й опублікування величини коригуючого коефіцієнта, що повинна застосовуватися до ставок руд чорних, кольорових і легувальних металів, урановмісних руд.

4. Установлено новий порядок обчислення вартості відповідного виду товарної продукції гірничого підприємства — видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) як за фактичною, так і за розрахунковою вартістю.

5. Уточнено, що в разі переоформлення спеціального дозволу на користування надрами податкові декларації з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин подаються її платником, починаючи з календарного кварталу, що настає за кварталом, у якому він його переоформив.

6. Викладено в новій редакції порядок справляння рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин під час виконання угод про розподіл продукції.

7. Змінено ставки рентної плати, визначені в ст. 252.20 і ст. 253.5 ПКУ.

Окрім того, з 1 січня 2017 року ставка рентної плати за користування надрами для видобування газу природного, що використовується для потреб населення, видобутого з покладів, які повністю або частково залягають на глибині до 5000 м, становить 29% від вартості видобутих у податковому (звітному) періоді обсягів природного газу (пп. 1 п. 65 і пп. 6 п. 83 р. І Закону України від 24.12.2015 р. № 909-VIІI).

ист ДФСУ від 30.01.2017 р. № 2071/7/99-99-12-03-04-17).

Січневий внесок роботодавців Донеччини – майже 400 млн гривень єдиного внеску

З початку 2017 року роботодавці Донецької області перерахували 396 млн гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Враховуючи суттєве зниження ставки єдиного внеску, фіскалам Донецької області вдалось подолати рубіж січня минулого року, та перевищити зазначені надходження на 17 млн гривень. Досягнення таких результатів відбулось завдяки конструктивному діалогу щодо легалізації і підвищення рівня заробітної плати з представниками соціально-відповідального бізнесу.

У розрізі органів фіскальної служби області у надходженнях єдиного внеску першість займає Маріупольська ОДПІ з результатом 98 млн гривень. Друге місце – Слов’янська ОДПІ з надходженням єдиного внеску 94 млн гривень. Третю щабель за сплатою єдиного внеску між собою поділили Красноармійська та Артемівська ОДПІ з надходженням у 50 та 47 млн гривень відповідно.

Нагадуємо, що з 1 січня 2016 року максимальну величину бази нарахування єдиного внеску збільшено до 25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Довідково повідомляємо: з 1 січня 2017 року змінився і максимальний розмір єдиного внеску: 8800 грн (40000 грн х 22%) та 3364 грн за працівника – інваліда (40000 грн х 8,41%). Сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток), тому мінімальна сума єдиного внеску з 1 січня 2017 рокустановить – 704 грн (3200 грн х 22%).

Нерухомість Донеччини поповнила місцеві бюджети майже на         

7,7 мільйонів гривень

З початку 2017 року власники нерухомості Донецької області перерахували до місцевого бюджету 7 млн 659 тис. гривень, що на 140% або на 4 млн 54 тис. гривень більше надходжень січня 2016 року.

Безперечним лідером у сплаті податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є власники майна – юридичні особи, ними вже сплачено понад      7,5 млн гривень. У Донецькій області  зареєстровано 1970 юридичних осіб, що є власниками більше 12 тис. об’єктів нерухомості.

Нагадуємо, що платники – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до ДПІ ГУ ДФС у Донецькій області за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Внесок платників – фізичних осіб протягом січня поточного року – 150 тис. гривень, що на 144 тис. гривень більше надходжень відповідного періоду минулого року. Громадяни сплачують податок у 2017 році за минулий рік за ставками і з урахуванням пільг 2016 року.

Про суму нарахованого податку на нерухоме майно громадян – фізичних осіб повідомляють ДПІ ГУ ДФС у Донецькій області за місцем податкової адреси, вручаючи податкові повідомлення-рішення до 1 липня звітного року. У разі незгоди з визначеною у податковому повідомленні сумою податку громадяни мають право звернутися до податкового органу за місцем реєстрації та провести звірку даних. Однак зробити це вони мають протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення, адже по завершенню цього терміну до моменту сплати податку буде нарахована пеня.

 «Акциз-2017»: у Маріуполі вилучено майже 2700 пляшок алкоголю

Головним управлінням ДФС у Донецькій області продовжується проведення комплексу широкомасштабних організаційно-практичних заходів в рамках операції «Акциз-2017», направлених на постійний моніторинг ринку товарів даної групи та запобігання розповсюдження фальсифікату.

         Співробітниками оперативного управління Головного управління ДФС у Донецькій області в рамках операції «Акциз – 2017» проведено ряд перевірок суб’єктів роздрібної торгівлі у м. Маріуполі, в ході яких встановлено два факти здійснення підприємницької діяльності по збуту горілчаних та тютюнових виробів без дозвільних документів, а також без сертифікатів відповідності.

  По всім фактам складено протоколи про адміністративні правопорушення за ч. 1 ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення. 

За результатами проведених заходів з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на загальну суму майже 200 тис. гривень, з них2694 (155 дал) пляшок алкогольних виробів на суму 176,6 тис. гривень та 1044 пачок тютюнових виробів на суму 21,7 тис. гривень.

Донеччини: за першими результатами операції «Акциз-2017» з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на суму 3 млн гривень

Головним управлінням ДФС у Донецькій області на виконання доручень ДФС України продовжується проведення комплексу широкомасштабних організаційно-практичних заходів «Акциз-2017»  щодо протидії незаконному виготовленню та обігу підакцизних товарів, збільшенню надходжень акцизного податку.  Дії співробітників, в рамках операцій «Акциз-2017», направлені на постійний моніторинг ринку товарів даної групи та запобігання розповсюдження фальсифікату.

         В рамках операції у січні поточного року  вилучено з незаконного обігу підакцизних товарів на суму 2,3 млн грн, в т.ч. алкогольних напоїв на суму 600 тис. грн, спирту на суму 100 тис. грн, тютюнових виробів на суму 1,3 млн грн, пально-мастильних матеріалів на суму 300 тис. грн., а також було вилучено автомобіль вартістю порядка 700 тис. гривень.

У тому числі, протягом січня 2017 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 2 кримінальних провадження за ст. 204 Кримінального кодексу України (незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів) та вилучено підакцизних товарів на суму 2 млн гривень.

Крім того, співробітниками податкової міліції Донецької області було припинено незаконну діяльність підпільного виробництва фальсифікованих алкогольних напоїв на території області. 

Власники дорогих автомобілів поповнили бюджет Донеччини на     343 тис. гривень

За перший місяць 2017 року автовласники Донецької області спрямували до місцевих бюджетів 343,7 тис. грн транспортного податку.

Основна сума сплаченого податку, а  саме 300,7 тис. гривень була перерахована власниками елітних авто – юридичними особами області за 51 транспортний засіб.

Січневий внесок транспортного податку від фізичних осіб склав лише     43 тис. гривень за 7 легкових авто.

Усього до сплати транспортного податку було залучено 40 власників VIPавтівок.

Нагадуємо, що з 1 січня 2017 року змінено розрахункову середню вартість автомобілів. Так, об’єктом оподаткування транспортним податком є транспортні засоби, з року випуску яких минуло не більше 5 років та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати (у 2017 році – 1 мільйон 200 тис. гривень). Ставка транспортного податку становить 25 тисяч гривень на рік.

Головне управління Державної фіскальної служби у Донецькій області нагадує, що транспортний податок сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

З більш детальною інформацією щодо правильності визначення платників транспортного податку та механізму нарахування зазначеного податку можна ознайомитись за посиланням http://10.80.31.32/data/files/193089.jpg

Донеччина: з доходів мешканців області вже сплачено майже 540 мільйонів гривень

З початку 2017 року до зведеного бюджету країни від платників Донецької області надійшло 539,2 млн грн податку на доходи фізичних осіб. Приріст надходжень за даним податком в порівнянні з відповідним періодом минулого року складає 44% або 164 млн гривень.

Насамперед зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб відбувається завдяки високий відповідальності роботодавців Донеччини як перед найманими працівниками в частині забезпечення державних гарантій в оплаті праці, так і перед територіальними громадами області, адже основна сума сплаченого податку, а саме 75%, залишається в розпорядженні місцевих громад  для подальшого розвитку регіону та фінансування заходів у соціальній сфері.

Так, з початку 2017 року до місцевих бюджетів області вже спрямовано понад 400 млн гривень цього податку. Крім того, до Державного бюджету України за перший місяць 2017 року надійшло понад 137 млн грн податку на доходи фізичних осіб.

У зв’язку з підвищенням з 1 січня 2017 року рівня мінімальної заробітної плати до 3200 гривень, Головне управління ДФС у Донецької області закликає роботодавців і надалі сумлінно виконувати свої обов’язки перед найманими працівниками.

Одночасно повідомляємо, що з 1 січня 2017 року розпочато кампанію декларування доходів громадян, отриманих у 2016 році. Податкова декларація про майновий стан та доходи, отримані громадянами у 2016 році, подається  до органів Державної фіскальної служби за місцем реєстрації громадян. З більш детальною інформацією щодо контактів та адрес Центрів обслуговування платників можна ознайомитись на офіційному субсайті ГУ ДФС у Донецькій області за посиланням http://dn.sfs.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/.

Черговий «центр мінімізації» митних платежів з обігом у 300 млн грн ліквідовано на Донеччині

Головним управлінням ДФС у Донецькій області на виконання розпорядження ДФС України проводиться комплекс широкомасштабних організаційно-практичних заходів «Рубіж-2017».

Так, співробітниками податкової міліції ГУ ДФС у Донецькій області спільно з працівниками Прокуратури Донецької області, в рамках кримінального провадження, зареєстрованого за ч. 3 ст. 212 (ухилення від сплати податків, зборів, інших обов’язкових платежів) Кримінального кодексу України, припинено протиправну діяльність групи осіб, які надавали підприємствам реального сектору економіки Донецької, Дніпропетровської, Запорізької областей послуги з мінімізації сплати митних платежів при імпорті товарів з Італії, Чехії, Німеччини та Швеції.

Загальний обсяг імпортних операцій, проведених фігурантами протягом 2014-2017 рр., склав понад 300 млн гривень.

В ході проведення слідчо-оперативних заходів, спрямованих на документування злочинної діяльності фігурантів кримінального провадження за місцями фактичного зберігання документів бухгалтерського та податкового обліку, а також інших речових доказів, проведено 2 обшуки, за результатами яких вилучено: 18 печаток підприємств, що входили до «центру мінімізіціїї», 1 факсиміле, 10 банківських карток, 5 флеш накопичувачів, 9 ноутбуків, 3 нетбуки та 1 макбук.

Крім того вилучено документи бухгалтерського та податкового обліку, чорнові записи, що мають відношення до кримінального провадження як доказова база злочинної діяльності фігурантів.

Слідство триває.

З початку року фіскальною службою Донеччини виявлено 5 правопорушень у сфері державних закупівель

У січні поточного року  за результатами дослідження діяльності суб`єктів господарювання Донеччини управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Донецькій області підготовлено 5 матеріалів, з них 4 передано до підрозділів Національної поліції України та 1 матеріал передано до Управління Служби безпеки України у Донецькій області для прийняття рішення згідно з Кримінальним кодексом України.

Оскільки одним з пріоритетних напрямів роботи є виявлення правопорушень у сфері державних закупівель, усі матеріали було складено за    ст. 191 Кримінального кодексу України (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем).

В результаті розгляду матеріалів з ознаками кримінальних правопорушень, що були направлені до правоохоронних органів, у Єдиному реєстрі досудових розслідувань обліковано 1 кримінальне провадження на суму понад 35 млн гривень.

Головним управлінням ДФС у Донецькій області з метою недопущення використання коштів з бюджету поза правовим полем продовжують вживатися заходи щодо виявлення, аналізу та організації проведення перевірок осіб, які здійснюють фінансові операції, щоможуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом.

На Донеччині припинено реалізацію фальсифікованого пального через мережу АЗС

Співробітниками податкової міліції ГУ ДФС у Донецькій області спільно з працівниками Прокуратури Донецької області припинено реалізацію неякісних пально-мастильних матеріалів з ознаками фальсифікату через мережу АЗС.

В рамках проведення операції «Акциз-2017» встановлено, що на чотирьох автозаправних станціях, розташованих у різних городах області та працюючих під одним брендом, здійснюється реалізація пально-мастильних матеріалів з ознаками фальсифікації та без відповідного їх обліку.

При проведені обшуків на вказаних АЗС виявлено та вилучено пально-мастильних матеріалів у кількості 111 тон на загальну суму 2,3 млн грн, з них:

26,4 т. бензину А-95;

34,8 т. бензину А-92;

  21,9 т. дизельного пального;

27,9 тис. літрів скрапленого газу.

В ході обшуків також вилучено: готівкові кошти від реалізації пального у розмірі 1 млн 135 тис. гривень та 19,2 тис. доларів США, зразки нафтопродуктів, комп’ютерні системи управління АЗС, реєстратори розрахункових операцій, сертифікати на пальне, чорнові записи, журнали РРО.

Триває розслідування кримінального провадження за фактом незаконного збуту фальсифікованих підакцизних товарів за ст. 204 Кримінального кодексу України.

Начальник  АОДПІ                                                                                                                    А.І. Данилюк