тризуб
Торецька міська військова адміністрація
Бахмутського району Донецької області

Артемівська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області інформує (16.01.2017)

У 2017 р. транспортний податок розраховується по-новому

У зв’язку зі збільшенням мінімальної заробітної плати з 01.01.2017 р. зміни, внесені до Податкового кодексу Законом України від 21.12.2016 р. № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», торкнулися визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів.

Критерієм для визначення об’єкта оподаткування таких транспортних засобів є їх вік (не старше п’яти років включно) та середньоринкова вартість, яка напряму залежить від встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року розміру мінімальної заробітної плати.

З 1 січня 2017 р. мінімальна заробітна плата становить 3200 грн. У зв’язку з цим змінюється розрахункова середньоринкова вартість легкових авто для цілей оподаткування — шляхом зменшення у два рази. Тобто якщо у 2016 р. така вартість становила 750 мінімальних зарплат, то у 2017 р. — 375.

 

За невиплату «мінімалки» бізнес штрафуватимуть

Прем’єр-міністр Володимир Гройсман закликав бізнесменів забезпечити виплату своїм працівникам заробітної плати на рівні, не нижчому за мінімальну — 3,2 тис. грн

«Для бюджетної сфери у країні є достатньо коштів для виплати заробітної плати і лікарям, і вчителям, і усім іншим бюджетним категоріям», — наголосив глава уряду.

В. Гройсман також нагадав, що у бюджеті на 2017 рік передбачено підвищення першого тарифного розряду до 1,6 тис. грн. Таким чином, заробітна плата буде нараховуватися від 1,335 тис. грн, як було раніше, а від 1,6 тис. грн.

Прем’єр застеріг роботодавців від зловживань, наприклад щодо оформлення працівника на півставки, неповний робочий день.

Акцентував увагу на тому, що було розширено повноваження органів влади, зокрема органів місцевого самоврядування, щодо перевірок на підприємствах.

«Виявлене неспівпадіння у тому, що людина працює повний робочий день, а оформлена як на неповний, каратиметься штрафом у сотні тисяч гривень. За недопуск відповідальних осіб на підприємство для здійснення перевірки також передбачені штрафні санкції», — зауважив Володимир Гройсман.

 

Розмір ПСП у 2017 році для батьків, які мають двох дітей, у т.ч. дитину-інваліда

Платник податків у разі дотримання всіх вимог ст. 169податовго кодексу Українимає право на застосування двох пільг:

1)на кожну дитину віком до 18 років, яка не є інвалідом, — по 100% пільги (у 2017 році — 800,00 грн);

2)на кожну дитину-інваліда — по 150% (у 2017 році — 1200,00 грн).

(підкатегорія 103.08.02 системи«ЗІР»)

 

Чи сплачувати авансові внески з єдиного податку в разі відсутності доходу

З 01.01.2017 р. до ст. 293ПКУвнесено зміни, згідно з якими ставки єдиного податку для платників:

  • першоїгрупи встановлюються у відсотках (фіксовані ставки)до розміру прожиткового мінімумудля працездатних осіб, установленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
  • другоїгрупи — у відсотках (фіксовані ставки)до розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року;
  • третьоїгрупи — у відсоткахдо доходу.

ПКУне передбачено звільнення ФОПів (платників єдиного податку груп 1 та 2) від сплати авансових внесків із єдиного податку в разі відсутності доходу від підприємницької діяльності. Щодо єдинників групи 3, то за відсутності доходу відсутні підстави для нарахування та сплати єдиного податку.

У разі припинення платником єдиного податку провадження господарської діяльності податкові зобов’язання зі сплати єдиного податку нараховуються такому платникудо останнього дня (включно) календарного місяця, у якому до контролюючого органу подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з припиненням провадження господарської діяльності чи анульовано реєстрацію за рішенням контролюючого органу на підставі отриманого від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

 

Чи обкладається ПДФО та військовим збором компенсація найманому працівнику вартості палива

ДФСУ в листі від 05.01.2017 р.№ 104/6/99-99-13-02-03-15повідомила: у разі якщо юридична особа компенсує своєму найманому працівникові вартість палива, використаного під час виконання трудових обов’язків, то сума зазначеної компенсації підлягає обкладенню ПДФО та військовим збором як додаткове благо на підставі пп. «г» пп. 164.2.17ПКУ. Своєю чергою, така сума компенсації не є базою нарахування ЄСВ.

 

Яка ставка збору за паркування транспортних засобів у 2017 році

Законом України від 20.12.2016 р.№ 1791-VIII, який набрав чинності 01.01.2017 р., унесені зміни до ст. 2681ПКУ, котра регламентуєправила нарахування, сплати збору за місця для паркування транспортних засобів.

Законом унесено зміни в частині адміністрування збору за паркування транспортних засобів, зокрема, змінено ставки збору в 2017 році —у розмірі до 0,075 % мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року(у 2017 році — 2,40 грн).

 

Навчальні підрозділи, які не мають статусу юрособи, не включаються окремо до Реєстру неприбутківців

Оскільки до нового Реєстру неприбуткових установ й організацій уносяться лише підприємства, установи й організації, які відповідають вимогам п. 133.4ПКУ, зі статусом юридичні особи, то навчально-науковий структурний підрозділ, який не є юридичною особою та функціонує в складі неприбуткової організації, не підлягає окремому включенню до нового Реєстру.

(Лист ДФС  від 29.12.2016 р.№ 28492/6/99-99-15-02-02-15).

Оновлену форму звітності з рентної плати вперше подаємо за січень і перший квартал 2017 року

Так, з урахуванням того, щоНаказ № 927набрав чинності 30.12.2016 р., а також зважаючи на нормиПКУ, звітувати із застосуванням оновленої форми звітності потрібно буде:

  • у лютому 2017 рокуза січень 2017 року (місячна звітність);
  • у другому кварталі 2017 рокуза перший квартал 2017 року (квартальна звітність).

Перехідні моменти скасування ПДВшного спецрежиму

ДФСУ в листі від 03.01.2017 р.№ 8/7/99-99-15-03-02-17надала роз’ясненнящодо скасування спецрежиму обкладення ПДВ діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, зокрема:

  • скасування реєстрації суб’єктів спецрежиму та переведення їх на загальну систему оподаткуванняздійснюватиметься на підставі рішення контролюючого органу без подання заяви про зняття з реєстрації як суб’єкта спецрежиму оподаткування або про його реєстрацію як платника ПДВ на загальних підставах;
  • закриття додаткових електронних ПДВ-рахунків, які відкриті відповідно до п. 2001.2ПКУсільськогосподарським товаровиробникам,після проведення розрахунків із бюджетом за деклараціями з ПДВ із позначками «0121» – «0123», за результатами останнього звітного періоду 2016 року(для платників, які застосовують місячний податковий період, — із 31.01.2017 р., для платників, які застосовують квартальний податковий період, — починаючи з 20.02.2017 р.);
  • обмеження строку реєстрації податкових накладних, складених сільгоспвиробниками за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спецрежимудо 15 січня 2017 року;
  • перенесення від’ємного значеннярізниці між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом, що сформувалася в результаті провадження сільськогосподарської діяльності,до податкової декларації з ПДВ із позначкою «0110» (рядок 16.1) за перший звітний період 2017 року (січень 2017 року/І квартал 2017 року).

Зазначене стосується всіх сільгосппідприємств, що до 1 січня 2017 року застосовували спецрежим оподаткування відповідно до ст. 209ПКУ, включаючи платників, які були зареєстровані як суб’єкти спецрежиму (подавали податкові декларації 0121–0123), так і тих, які згідно з п. 209.18ПКУвідповідали критеріям, визначеним ст. 209ПКУ, але не обрали спецрежиму, та залишали суми ПДВ від реалізації сільгосппродукції у власному розпорядженні (подавали податкові декларації 0130).

 

Як виправити помилки, допущені при перенесенні показників із Додатка ПН у рядок 23 декларації з податку на прибуток

Якщо платник податку під час перенесення показників із Додатка ПН урядок 23декларації з податку на прибуток припустився помилки чи Додаток ПН був незаповнений, то в уточнюючій декларації та Додатку ПН до неїзазначаються правильні значення сум податків, які утримуються під час виплати доходів (прибутків) нерезидентам.

На підставі порівняння податкового зобов’язання такої декларації та декларації, яка уточнюється, визначаються суми збільшення (зменшення) податкового зобов’язання таштрафу в розмірі 3%від такої суми, які відображаються в частині«Виправлення помилок з податку на прибуток, який утримується при виплаті доходів (прибутків) нерезидентів»декларації (рядки 32, 35).

Разом із декларацією платник податку має право надати до контролюючого органу пояснення проведених виправлень.

(підкатегорія 102.23.02 системи«ЗІР»)

 

Який довідник пільг використовується при заповненні Звіту за 3, 6, 9 і 12 календарних місяців

Суб’єкт господарювання, який подаєЗвіт про суми податкових пільг(даліЗвіт) до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації, зазначає код і найменування податкової пільги за кожним видом податкових пільг згідно з Довідником податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, і Довідником інших податкових пільг, затверджених ДФС (далі— Довідники).

Під час поданняЗвіту:

  • за 12 календарних місяців минулого року використовуються Довідники пільг станом на 01 січня поточного року;
  • за 3 календарних місяці поточного року — Довідники пільг станом на 01 квітня поточного року;
  • за 6 календарних місяців поточного року — Довідники пільг станом на 01 липня поточного року;
  • за 9 календарних місяців поточного року — Довідники пільг станом на 01 жовтня поточного року.

(підкатегорія системи«ЗІР»135.02)

 

Дохід фізособи від продажу незавершеного будівництва не звільняється від оподаткування

Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше ніж раз протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад 3 роки, не оподатковується (п. 172.1ПКУ).

Однакдохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об’єктів нерухомості або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначеного в п. 172.1ПКУ,підлягає оподаткуванню за ставкою 5%.

У такому самому порядку оподатковується дохід від продажу (обміну) об’єкта незавершеного будівництва.

(Лист ДФС від 22.12.2016 р.№ 13982/Ц/99-99-13-02-03-14).

На 2 мільярда гривень збільшились надходження податку на доходи фізичних осіб від мешканців Донеччини

Понад 7 мільярдів гривень перерахували платники Донеччини до зведеного бюджету країни з початку 2016 року, що на 2 мільярда гривень або на 42% більше показників 2015 року. Податок на доходи фізичних осіб залишається одним з основних бюджетоутворюючих елементів, на нього припадає понад 50% від усіх перерахувань суб’єктів господарювання області.

Так, у 2016 році місцеві бюджети отримали понад 4,5 млрд грн цього податку, що становить більше 60% від загальних надходжень місцевих скарбниць. За рахунок цих коштів фінансуються заходи держави у соціальній сфері.

Натомість надходження до державного бюджету склали понад 2,5 млрд грн, що удвічі перевищує показники 2015 року.

Значне підвищенні рівня надходжень податку на доходи фізичних осіб до бюджетів всіх рівнів зумовлено перед усім завдяки постійній роботі фахівців фіскальної служби Донеччини з питань легалізації трудових відносин, проведенню комплексу контрольно-перевірочних заходів, спрямованих на забезпечення державних соціальних гарантій для громадян.

У зв’язку з підвищення 1 січня 2017 року рівня мінімальної заробітної плати до 3200 грн, Головне управління ДФС у Донецькій області закликає роботодавців і надалі сумлінно виконувати свої обов’язки перед найманими працівниками.

На Донеччині ліквідовано підпільний цех з виготовлення фальсифікованого алкоголю

Головним управлінням ДФС у Донецькій області продовжується проведення комплексу широкомасштабних організаційно-практичних заходів в рамках операції «Акциз-2017», направлених на постійний моніторинг ринку товарів даної групи та запобігання розповсюдження фальсифікату.

Так співробітниками податкової міліції ГУ ДФС у Донецькій області спільно з працівниками Прокуратури Донецької області в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ч.3 ст.204 Кримінального кодексу України (незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів) припинено злочинну діяльність, пов’язану з незаконним  виробництвом фальсифікованих лікеро-горілчаних виробів на потужностях підпільного цеху з подальшою реалізацією фальсифікату через торгівельну мережу  на території області.

За результатами проведених обшуків на місцях виготовлення, зберігання та реалізації фальсифікату співробітниками податкової міліції було вилучено 867 літрів фальсифікованих алкогольних напоїв  на суму 167 тис. гривень. 

Слідство триває.

За підсумками 2016 року бізнес Донеччини перерахував до бюджетів понад 13 мільярдів гривень

За результатами роботи Головного управління ДФС у Донецькій області за 2016 рік до Зведеного бюджету країни від сплати податків та зборів надійшло понад 13 млрд грн, що на 3,5 млрд грн перевищує показники 2015 року.

Відповідно до розподілу коштів більше половини від загальної суми надходжень, а саме 56%, перераховано до місцевих бюджетів регіону. Цьогоріч місцеві громади отримали 7,4 млрд грн, що майже на 1,8 млрд грн більше, ніж у 2015 році. Додаткові кошти, які надходять на рахунки місцевих громад, спрямовуються на поліпшення соціальних умов мешканців регіону. Ріст показників відбувся завдяки плідній співпраці фіскальної служби з органами місцевого самоврядування  Донеччини.

До Державного бюджету України з початку звітного року суб’єкти господарювання Донецької області спрямували 5,7 млрд грн, що на 40%  або на 1 млрд 680 млн грн  більше, ніж за дванадцять місяців 2015 року. Суттєвому приросту надходжень сприяло функціонування системи електронного адміністрування ПДВ, зменшення навантаження на фонд заробітної плати роботодавців та постійне вдосконалення електронних сервісів ДФС, що сприяє спрощенню ведення бізнесу. Але досягти таких показників без сумлінного ставлення платників податків до свого конституційного обов’язку було б неможливо.

Впродовж 2016 року основні бюджетоутворюючі джерела залишились незмінними:

56% – податок на доходи фізичних осіб (7496 млн грн);

12% – податок на додану вартість (1578 млн грн);

9,5% – екологічний податок (1259 млн грн);

5,5% – плата за землю (726 млн грн).

 

Начальник  АОДПІ                                                                                     А.І. Данилюк