тризуб
Торецька міська військово-цивільна адміністрація
Бахмутського району Донецької області

Артемівська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області інформує (29.08.2016)

 

До уваги неприбуткових організацій!!!

Органи ДФС надсилають неприбутковим організаціям письмові запити щодо підтвердження статусу, відповідь на які повинна надійти протягом місяця.

У разі підтвердження відповідності установчих документів вимогам п. 133.4 ПКУ й інших документів, визначених Порядком ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженим постановою Кабміну від 13.07.2016 р. № 440, така неприбуткова організація включається до нового Реєстру, в іншому випадку її посадові особи отримають повідомлення про невідповідність установчих документів.

У разі якщо неприбуткові організації не приведуть у відповідність документи вимогам ПКУ, із 01 січня 2017 року вони виключаються з Реєстру неприбуткових організацій та, відповідно, втрачають пільговий статус.

 

Платник податків має право включити до

податкового кредиту суму ПДВ протягом 1095 днів,

шляхом податння уточнюючого розрахунку

Відповідно до п.198.6 ст. 198 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у разі, якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної.

         Суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, але не пізніше, ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних.

         Отже, належним чином складена та зареєстрована в ЄРПН податкова накладна, яка не була включена до складу податкового кредиту в податковому періоді її складання, та з дати складання якої не минуло 365 днів, може бути включена до складу податкового кредиту в наступних звітних (податкових) періодах протягом 365 календарних днів з дати її складання шляхом відображення сум податку у розділі II «Податковий кредит» податкової декларації з ПДВ.

         Водночас п. 50.1 ст. 50 ПКУ визначено, що у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

 

Виявлено підприємство, яке незаконно

використовувало найману працю 83 осіб

Співробітниками Артемівської ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області та оперативним управлінням ГУ ДФС у Донецькій області спільно з спецпідрозділом «Фантом» ДФС України виявлено факт незаконного використання найманої праці людей.

За результатами опрацювання інформації з мережі Інтернет стосовно підприємства ТОВ «Українські конструкції» працівниками Артемівської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області встановлено здійснення підприємством виробництва садових металевих колисок з ротангу на території орендованих приміщень заводу з обробки кольорових металів у м. Бахмут, з використанням праці неоформлених належним чином найманих працівників.

Проведено фактичну перевірку даного підприємства, за результатом якої встановлено використання роботодавцем праці 83 найманих осіб без належного оформлення трудових відносин, що підтверджено письмовими поясненнями.

Матеріали перевірки спрямовано до правоохоронних органів для вжиття відповідних заходів в частині порушення законодавства про працю, передбаченого ст. 172 Кримінального кодексу України. По факту вчиненого правопорушення Бахмутським відділом поліції ГУ НП в Донецькій області відкрито кримінальне провадження яке зареєстровано в ЄДРДР за ч.1 ст. 172.

 

Оподаткування знищеного або втраченого обсягу пального

Чи оподатковується акцизним податком з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів обсяг пального, яке знищено або втрачено?


Згідно з абзацом третім пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів — це, зокрема, фізичний відпуск з автозаправної станції (далі — АЗС) та/або автомобільної газозаправної станції (далі — АГЗС) товарів, зазначених у пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 цього Кодексу, незалежно від форми розрахунків.

Фізичний відпуск з АЗС та/або АГЗС пального — це здійснення заправки автомобілів моторним паливом або зрідженим вуглеводневим газом через паливо-, масло- та газороздавальні колонки.

Відповідно до вимог чинного законодавства реалізація пального на АЗС та/або АГЗС повинна здійснюватись із застосуванням спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів та забезпечують відпуск пального в єдиному технологічному циклі з роздрукуванням фіскального касового чека встановленої форми.

У разі якщо після фізичного відпуску пального з АЗС та/або АГЗС (що підтверджено даними розрахункових документів спеціалізованого електронного контрольно-касового апарата) відбулася втрата пального, то обсяг такого пального підлягає оподаткуванню акцизним податком з роздрібного продажу підакцизних товарів. Обсяг пального, втраченого до фізичного відпуску пального з АЗС та/або АГЗС, оподаткуванню акцизним податком з роздрібного продажу підакцизних товарів не підлягає.

 

Компенсація вартості пального

Чи виникає об’єкт оподаткування акцизним податком при здійсненні підприємством компенсації вартості пального, придбаного працівниками для заправки службових автомобілів?


Реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального — це фізичний відпуск з АЗС та/або АГЗС товарів, зазначених у пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу, незалежно від форми розрахунків (абзац третій пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Відповідно до пп. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 Кодексу об’єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Отже, у разі якщо працівники підприємства, використовуючи службові автомобілі, самостійно заправляють їх пальним на АЗС та/або АГЗС, а підприємство компенсує їм вартість придбаного для заправки службових автомобілів пального на підставі відповідних підтвердних документів, таке підприємство не здійснює передачу (відпуск, відвантаження) або фізичний відпуск пального.

Оскільки при здійсненні підприємством компенсації вартості пального працівникам не відбувається реалізації пального, об’єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникає.

 

Реалізація скрапленого газу в балонах

Чи оподатковується акцизним податком з роздрібного продажу реалізація скрапленого газу в балонах юридичним особам (кінцевим споживачам), які не є платниками акцизного податку, з безготівковою формою розрахунків, якщо немає АЗС та/або АГЗС?


Заправка автомобілів та інших транспортних засобів населенню провадиться оператором АЗС (самостійно оператором або водієм самостійно під наглядом оператора) через паливо-, масло- та газороздавальні колонки. Дозволяється також відпускати нафтопродукти (крім скрапленого вуглеводневого газу) в тару споживача (металеві каністри) (пункти 34 та 35 Правил № 1442). Тобто фізичний відпуск з АЗС та/або АГЗС пального — це здійснення заправки автомобілів моторним паливом або зрідженим вуглеводневим газом через паливо-, масло- та газороздавальні колонки.

Відповідно до п. 2 Правил роздрібної торгівлі та надання послуг з постачання скрапленого вуглеводневого газу для побутових потреб населення та інших споживачів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.11.2003 р. № 1790, роздрібна торгівля та надання послуг з постачання газу здійснюється через мережу газо-наповню-вальних станцій, газонаповню-вальних пунктів, проміжних складів балонів та спеціалізовані магазини з продажу газу.

Отже, оскільки реалізація скрапленого газу в  балонах не  підпадає під визначення поняття «реалізація суб’єктами господа-рювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів», встановленого пп.  14.1.212 п.  14.1 ст.  14 Податкового кодексу, відповідно об’єкт оподаткування акцизним податком не  виникає, акцизний податок з  роздрібного продажу (за  ставкою 0,042  євро за  кожний літр реалізованого (відпущеного) товару) не  нараховується і  не  сплачується.

 

Реалізація пального під час здійснення сільгоспробіт

При здійсненні сільськогосподарських робіт (оранка, сівба, збирання врожаю тощо) сільгоспвиробник (замовник) залучає третіх осіб на підставі договорів підряду, а також орендує сільгосптехніку у юридичних і фізичних осіб — підприємців на підставі договору оренди майна. Заправляє орендовану техніку сільгоспвиробник (замовник) власним дизельним паливом. У якому випадку факт використання дизельного палива вважається реалізацією пального?


На умовах договору підряду здійснюється передача (відпуск, відвантаження) пального від замовника (сільгоспвиробника) до підрядника, що є операцією з реалізації пального у розумінні абзацу другого пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу. Тому замовник (сільгоспвиробник) є платником акцизного податку з реалізації пального (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу) та зобов’язаний зареєструватися в контролюючому органі за місцезнаходженням юридичної особи (пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу).

Щодо операцій з роздрібного продажу пального при заправці техніки підрядника пальним замовника (сільгоспвиробника) слід зазначити, що у разі якщо при здійсненні фізичного відпуску з АЗС та/або АГЗС розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі (оформлення розрахункового документа) не здійснюються, то такі операції не є операціями з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (пального), а замовник (сільгоспвиробник) не є платником акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів. У разі якщо розрахункові операції здійснюються, то такі операції є операціями з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (пального), а замовник (сільгоспвиробник) є платником акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.

Щодо забезпечення роботи орендованої техніки власним пальним слід зауважити, що у разі коли сільгоспвиробник використовує пальне для власних потреб, відповідно ним не укладаються будь-які договори на поставку (відвантаження) пального, така операція не є операцією з реалізації пального у розумінні абзацу другого пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу.

У  разі заправки орендованої сільгоспвиробником техніки власним пальним, а  саме при  здійсненні фізичного відпуску з  АЗС та/або  АГЗС пального, розрахункові операції у  готівковій та/або  безготівковій формі за  яке не  здійснюються, такі операції не  є  операціями з  реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (пального), а  підприємство не  є  платником акцизного податку з  роздрібного продажу підакцизних товарів.

 

Оренда техніки з екіпажем

Суб’єкт господарювання (орендар) орендує техніку (трактор) з екіпажем (трактористом). Орендодавець компенсує всі витрати, крім витрат на пальне, які взяв на себе суб’єкт господарювання. Чи прирівнюється договір оренди до договору підряду? Чи потрібно суб’єкту господарювання реєструватися платником акцизного податку?


У разі заправки суб’єктом господарювання орендованої техніки власним пальним, а саме при здійсненні фізичного відпуску з АЗС та/або АГЗС пального, розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі за яке не здійснюються, такі операції не є операціями з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (пального), а підприємство не є платником акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.

Щодо витрат, пов’язаних з використанням транспортного засобу, ст. 801 Цивільного кодексу передбачено, що наймач зобов’язаний підтримувати транспортний засіб у належному технічному стані. Витрати, пов’язані з використанням транспортного засобу, в тому числі зі сплатою податків та інших платежів, несе наймач.

Статтею 839 Цивільного кодексу передбачено, що підрядник зобов’язаний виконати роботу, визначену договором підряду, із свого матеріалу і своїми засобами, якщо інше не встановлено договором.

Платником акцизного податку з реалізації пального є особа, яка здійснює операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі господарських і цивільно-правових договорів (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 та абзац другий пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу).

Отже, оскільки у разі заправлення орендованого транспортного засобу таке заправлення відбувається за рахунок витрат, пов’язаних з використанням орендарем транспортного засобу, він не є платником акцизного податку з реалізації пального за умови відсутності інших операцій.

 

Договори оренди та надання послуг під час реалізації пального

Чи прирівнюється договір оренди майна до договору про надання послуг під час здійснення реалізації пального?


Згідно зі ст. 798 Цивільного кодексу предметом договору найму транспортного засобу можуть бути повітряні, морські, річкові судна, а також наземні самохідні транспортні засоби тощо.

Загальними положеннями про найм (оренду) передбачено, що за такими договорами наймодавець передає або зобов’язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк (ст. 759 Цивільного кодексу).

Щодо договорів про надання послуг, то відповідно до ст. 901 зазначеного Кодексу за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов’язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов’язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Таким чином, згідно з договором оренди (найму) орендар отримує техніку у користування, а за договором про надання послуг здійснюється виконання певного обсягу роботи виконавцем. Це означає, що договір оренди майна та договір про надання послуг не є однаковими, оскільки такі договори різні по суті.

 

 

До уваги суб’єктів господарювання, які перевозять товари до/з неконтрольованої території

Довідкова інформація з питань оформлення заяв на внесення до переліків суб’єктів підприємницької діяльності та груп товарів на перевезення до неконтрольованої території (з неконтрольованої території) залізничним транспортом надається за телефонами +380663380880, +380444651326, +380444651327.

Начальник  АОДПІ                                                                     А.І. Данилюк